اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سمنانی/ ۱۶۰ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: ۴۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان این استان از ابتدای ماه رمضان امسال توزیع شده است.

توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سمنانی/ ۱۶۰ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند

سرهنگ علی خالقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، به تشریح اقدامات سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در ماه مبارک رمضان امسال پرداخت و اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی بسیاری را برای مردم، اصناف و گروه‌های شغلی مختلف به وجود آورده است.

وی بیان کرد: سپاه استان سمنان با راه‌اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدامات متعدد و متنوعی را در دستور کار خود قرار داد که از جمله آن‌ها، شناسایی اقشار آسیب‌دیده از کرونا در سراسر استان سمنان است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از شناسایی بیش از ۶۰ هزار خانواده نیازمند در این استان با کمک و همکاری دستگاه‌های حمایتی نظیر کمیته امداد، هلال‌احمر، بهزیستی و سپاه خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کمک به این خانوارها بلافاصله پس از شناسایی آنها آغاز شد.

خالقیان با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان استان سمنان در چندین مرحله از ابتدای شیوع ویروس کرونا گفت: در ماه مبارک رمضان نیز ۴۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان با کمک و مشارکت مردم نیکوکار، خیران و گروه‌های جهادگر بسیجی تهیه و بین نیازمندان شناسایی‌شده استان توزیع شد.

وی با اشاره به تداوم توزیع سبدهای معیشتی ویژه نیازمندان استان سمنان تا پایان ماه مبارک رمضان و به‌ویژه در روز عیدفطر گفت: سفره مهربانی از جمله اقداماتی بود که در این ماه پرفضیلت با مشارکت خیران، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و پاسداران در شهرستان‌های مختلف استان ویژه نیازمندان گسترانده شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: اعطای تسهیلات بانکی در قالب وام‌های بلاعوض و قرض‌الحسنه و تهیه و توزیع ۱۳۰ سری جهیزیه به ارزش هر سری جهیزیه ۲۰ میلیون تومان بین نیازمندان در ماه رمضان امسال از دیگر اقدامات سپاه استان سمنان با مشارکت بسیج اصناف، آستان قدس رضوی، سپاه و دیگر دستگاه‌های حمایتی و مردم نیکوکار این استان انجام شد.

خالقیان بیان کرد: نهضت آزادسازی زندانیان طرحی بود که با شیوع ویروس کرونا در استان سمنان کلید خورد و توانستیم تاکنون نسبت به آزادسازی ۱۶۰ زندانی جرائم غیرعمد (زندانیان با جرائم کمتر از ۵۰ میلیون تومان) را با کمک مردم، خیران، ستاد دیه، امور زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان اقدام کنیم.

وی با اشاره به تداوم این نهضت گفت: ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد دیگر با جرائمی بیش از ۵۰ میلیون تومان در استان سمنان هستند که تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم برای آزادسازی این زندانیان در دستور کار است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از دیگر اقدامات ویژه حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان را تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به ۵۰۰ خانواده زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان عنوان کرد و گفت: در این راستا، از ظرفیت خیران و دستگاه‌های حمایتی استفاده شده است.

خالقیان با اشاره به وجود ۲۲ زندانی زن سرپرست خانواده در زندان‌های استان سمنان که هر یک به دلیل ارتکاب به جرمی در زندان به سر می‌برند، بیان کرد: در ماه رمضان امسال از خانواده این افراد سرکشی شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای آزادسازی زندانیان زن سرپرست خانواده در استان سمنان که مرتکب جرائم غیرعمد شده و در زندان به سر می‌برند، در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از تعهد سپاه استان سمنان برای ساخت ۱۲ واحد مسکونی در سی سخت و ۲۵ واحد مسکونی در چابهار برای خانواده‌هایی که در این مناطق به دلیل وقوع بلایای طبیعی بی‌خانمان شده‌اند، خبر داد و افزود: این اقدام با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیران از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال آغاز شده است.

خالقیان خاطرنشان کرد: به همت ۶۰ گروه جهادگر بسیجی تعمیر خانه‌های نیازمندان و محرومان استان سمنان از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی برای مهار و مقابله با ویروس کرونا در استان سمنان از ابتدای ماه مبارک رمضان تشدید شده است که در این راستا از ظرفیت ۱۰ هزار بسیجی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول