اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دعوت بانوان عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات

جمعی از اساتید بانوی دانشگاه­‌های کشور از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.

دعوت بانوان عضو هیأت علمی  دانشگاه‌ها از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از اساتید بانوی دانشگاه‌­های کشور طی نامه‌ای به آیت‌الله ابراهیم رئیسی، از وی برای حضور در انتخابات دعوت کردند.

متن این نامه به شرح زیر است: 

إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم

خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملّتی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!

حضرت آیت الله ابراهیم رئیسی

با سلام و تحیات

شرایط خطیر و حساس کشور بر کسی پوشیده نیست. وضعیت اقتصادی کشور، معیشت مردم را گرفتار مشکلات متعدد و بغرنجی نموده است. این وضعیت بیش از همه طبقه متوسط و محروم را با رنج معیشتی روبه ­رو کرده است.

بسیاری از قشرهای متوسط و ضعیف جامعه که تا چند سال پیش می‌­توانستند با حقوق ناچیز خود زندگی معمولی و متوسطی داشته باشند؛ با تغییرات اوضاع اقتصادی در سال‌­های اخیر امکان زندگی معمولی را نیز از دست داده­‌اند.

افزایش قیمت ارز تا 32 هزارتومان جریان اقتصادی کشور را مختل و ارزش پولِ ملی را با افت شدید مواجه کرده است. مدیریت ضعیف و وابسته‌­سازی اقتصاد به سیاست خارجی طی سال‌های گذشته موقعیتی وخیم برای کشور رقم زده است.

مختصات و مشخصات این وضعیت وخیم را می‌­توان در همه حوزه‌­های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی و ... رهگیری و شناسایی کرد و همه دلسوزان جامعه و اهالی علم نسبت بدان‌­ها اشراف و آگاهی دارند.

این وضع حاصل بی‌­تدبیری «دولت تدبیر و امید» و گفتمان حاکم بر مصادر اجرایی کشور در ۸ سال گذشته بوده­‌است. گفتمان دنبال شده در سال­های اخیر که زلف همه امور را به سیاست خارجی گره می‌­زد،­ از اساس اشتباه بود و کارنامه 8 ساله این گفتمان گواهی بر این مدعاست.

اگرچه هنوز هم سر برجامیون به سنگ نخورده و همچنان نیز تلاش می­‌کنند تا از برجام سوء­استفاده نموده و از این نمد، کلاهی برای خود بدوزند؛ اما همچنان که در 8 سال گذشته اشتباه بودن این مسیر با پیامدهای وحشتناک اقتصادی آن مسجل شد، در روزهای اندک مانده به انتخابات نیز غرب به فریاد غرب­گرایان ایرانی نخواهد رسید.

حضرت آیت الله رئیسی! نگارندگان این نامه جمعی از بانوان اساتید دانشگاه‌­های سراسر کشور هستیم که احساس می‌کنیم هم وضعیت خطیر حاکم بر کشور واضح و شفاف است و هم علل و عوامل شکل‌گیری این موقعیت آن تا حدودی برای مردم روشن است که به اطاله کلام نیازی نیست؛ اما از آنجا که خود نیز به عنوان بانوان مدرس و استادان دانشگاه­‌های سراسر کشور، بخشی از جامعۀ بزرگ بانوان این سرزمین هستیم می‌خواهیم کمی دربارۀ وضعیت بانوان، به­ویژه بانوان شاغل در کشور به عرض حضرت­‌عالی برسانیم‌.

نیک مستحضرید که پیامدهای حاکمیت هشت سالۀ غرب­گرایان در کشور، افزون بر موارد یاد شده، کیفیتِ اقتصادی و اجتماعیِ زندگیِ بانوان کشور را نیز به­شکلی گسترده تحت‌­الشعاع قرار داده است. علاوه بر آن مطالباتِ شغلی بانوان، به‌­ویژه بانوان باردار و دارای فرزند هیچگاه مورد پذیرش از سوی مسئولان قرار نگرفته است. اکنون که سیاست‌­های جمعیتیِ کشور، افزایش فرزندآوری را مدنظر قرار داده­است می­‌باید ملاحظاتی جدی دربارۀ مادران شاغل در ادارات به­ کار بسته شود که دولت و قوه مجریه باید عهده­دار سیاست­گذاری این­گونه قوانین باشد.

متاسفانه نگاه جامعه به اشتغال بانوان و زنان نگاهی مطلوب نیست و این به معنای حذف ۵۰ درصد از نیروی کار جامعه است. در حالی­که آمارها نشان می­دهد جوامع پیشرفته با به‌­کارگیری ۸۰درصد از نیروی کار، اقتصاد خود را سامان می‌­دهند. بی­توجهی به ظرفیت زنان در اقتصاد کشور ما می‌­تواند در بلندمدت تبعاتِ منفی اقتصادی برای کشور رقم بزند.

حضرت­عالی به ­خوبی مستحضرید و ما بانوان فعال دانشگاهی نیز تمایل داریم بر این نکته تاکید کنیم که متاسفانه در سال­های گذشته نوع نگاه دولتِ اعتدال به موضوع زنان به مسائل شعاری و سیاسی تقلیل منزلت داد و رویکردهای حاکم در معاونت زنان ریاست جمهوری نیز گواهی است که دولت تدبیر و امید با ایجاد فضای سیاسی حول محور بانوان و زنان ِجامعه، چگونه باعث جابه­جایی اولویت­های مسایل زنان شد و جای مسائل اصلی و فرعی را دگرگون ساخت. قاعدتا زیانِ اصلی ِ چنین سیاست­گذاری و حاشیه پردازی‌هایی پیرامون مسایل بانوان که برای نیل به اهداف سیاسیِ مشخص است، متوجه بانوان این سرزمین، به‌­خصوص بانوان شاغل خواهد بود.

حضرت آیت الله رئیسی! ما جمعی از بانوان اساتید دانشگاه­های سراسر کشور با تایید و تحسین رویکردهای سیاست­‌گذارانه و مدیریتی حضرت­عالی پیرامون حوزه بانوان در قوه قضائیه و قبل از آن در آستان قدس رضوی(ع) از جناب­عالی تقاضا داریم برای حصول ِ تکریم حقیقی بانوان این سرزمین و برای گسترش نگاه مطلوب به زنان و نیل به کرامتِ انسانیِ بانوان، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کنید و به عنوان یکی از مهم­ترین مطالبات از شما می­خواهیم تا سیاست­های مشخص و تاثیرگذاری را در حوزه زنان در دولت آینده به ­کار ببندید؛ زیرا واقفید که بانوان بیش از نیمی از جمعیت کشور را می‌­سازند و همین موضوع بر اهمیت و ضرورتِ توجه به وضعیت بانوانِ کشور می­‌افزاید.

 مقصود از ذکر موارد بالا نیز اشاره­­ای بود به وضعیت کنونی کشور با این هدف که برای برون رفت از این موقعیت راهکاری اندیشیده شود.

همچنان که استحضار دارید طی روزهای آتی، انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم. به دلیل وضعیت خاص و حساس کشور، این انتخابات یکی از مهم­ترین انتخابات پس از انقلاب است. چرا که نیاز به تغییرِ رویه ­ها و اصلاحات اساسی در رویکردهای طی شدۀ سال­های پیش به جد احساس می­شود و همۀ دلسوزان انقلاب و کشور بر این موضوع اتفاق نظر دارند.

ما جمعی از دانشگاهیان، ضمن تاکید بر نکاتی که به عنوان وضعیت بغرنج و دشوار حاکم بر کشور ذکر شد؛ معتقدیم راه برون­رفت از این مشکلات تغییر رویه­‌های کلی و اشتباه در قوۀ اجرایی کشور است و این مهم با انتخابی صحیح و درست در انتخابات ریاست جمهوری محقق خواهد شد. معتقدیم جریان دانشگاهی و نخبۀ کشور باید به دنبال کاندیدایی باشد که دو شرط اصلح بودن و مقبولیت را توامان دارا باشد. ما جمعی از دانشگاهیان و بانوان با توجه به ویژگی­های بارزی که در سیاست‌­ورزی و شخصیت سیاسی شما شاهدیم، حضرت­عالی را مصداق «اصلح مقبول» دانسته و معتقدیم شخصیت انقلابی، روحیۀ عملگرا، مردم­مداری و مردم ­محوری و مواضع اصولی و انقلابی شما طی سال­های گذشته گواه محکمی بر این ادعاست.

جناب اقای رئیسی! مواضع اصولی و انقلابی و همچنین عملکرد موفق و کارنامه قابل قبول و وزین شما در مسئولیت­هایی که برعهده داشته‌­اید نشان از شخصیت مدیریتی و کارآمد حضرت­عالی دارد. همچنین فساد­ستیزی و برنامه ­محوری شما در زمان حضور در راس قوه قضاییه نیز یکی از مهم­ترین مولفه‌­های شخصیتی شماست.

جناب آقای رئیسی با عطف به موارد یاد شده و همچنین با تاکید بر ویژگی­‌های شخصیتی شما به عنوان «اصلح مقبول» ما بانوان دانشگاهی ایران اسلامی از جناب­عالی برای حضور قدرتمند در انتخابات ریاست جمهوری دعوت می­کنیم. باشد که شخصیت انقلابی، روحیۀ عملگرا، تجربۀ کلان مدیریتی، مقبولیت زیاد حضرت­عالی در میان قشر انقلابی و کارنامۀ موفق شما در مناصب مدیریتی، عوامل موفقیت و بهروزی ملت ایران در هدایت و اداره دولت باشد.

برای مشاهده اسامی این اساتید اینجا (   )کلیک کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول