اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش لوگزامبورگ به اتفاقات قدس: وضع بشدت نگران‌کننده است

در ادامه محکومیت جهانی اقدامات صهیونیست‌ها، وزیر خارجه لوگزامبورگ نیز از جنایات این رژیم و کوچاندن فلسطینی‌ها از شرق شهر قدس، بشدت ابراز نگرانی کرد.

واکنش لوگزامبورگ به اتفاقات قدس:  وضع بشدت نگران‌کننده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تداوم موج انتقادها به رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته و اقدامات این رژیم در بیت‌المقدس، وزیر خارجه لوگزامبورگ نیز بشدت از رژیم اسرائیل انتقاد کرد.

«ژان آسلبورن» وزیر خارجه لوگزامبورگ بعد از ظهر دوشنبه در توییتی نوشت: «اسرائیلی‌ها پرچم‌های خود را بر فراز منازل فلسطینی‌ها در شیخ جراح برافراشته و آن‌ها را از منازلشان بیرون می‌کنند. این وضعیت بشدت نگران کننده است. این نگرانی وجود دارد که اسرائیل در پی تهاجم به شرق قدس اشغالی باشد و فلسطینیان را از آنجا بیرون کند».

در ماه جاری میلادی دادگاه منطقه‌ای در قدس اشغالی دستور داد که خانواده‌های فلسطینی ساکن در قدس شرقی باید خانه‌های خود را تخلیه کنند. در نتیجه این حکم و همبستگی با شیخ جراح، فلسطینیان علیه تصمیم دادگاه در تعدادی از مناطق  در مجاورت مسجد الاقصی تظاهرات کردند.

در واکنش به این تظاهرات، پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان برخورد کرده و از شب گذشته تاکنون، درگیری‌ها در مسجدالاقصی بیش از سیصد زخمی و مصدوم بر جا گذاشته است. 

مقام‌های صهیونیستی همچنین تلاش کرده اند تا به زور از تجمع در ماه رمضان در مسجد الاقصی و اطراف آن جلوگیری کنند. پاسخ وحشیانه تل آویو، محکومیت بین المللی را در سراسر جهان برانگیخته است، زیرا بسیاری از کشورها رژیم صهیونیستی را به توقف فعالیت‌های شرورانه و احترام به قوانین بین المللی دعوت کرده اند.

اقدام‌های ظالمانه تازه صهیونیست‌ها موجی از واکنش‌ها را برانگیخت به طوری که وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به حوادث اخیر در قدس اشغالی و تجاوزات رژیم صهیونیستی، ابراز نگرانی کرد و خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «روسیه نگران افزایش تنش‌ها در قدس است و از همه طرف‌ها می‌خواهد از اقداماتی که باعث تشدید می‌شود، خودداری کنند.»

پیشتر تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به حوادث شهر قدس اشغالی و تجاوزات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان‌های بین‌المللی را خواستار شد.

وزیر اول اسکاتلند نیز بی‌رحمی و خشونت صهیونیست‌ها علیه مسلمانان فلسطینی را در مسجد الاقصی به شدت محکوم کرد و گفت، حمله به مسجد در ماه رمضان کاملا غیرقابل دفاع است.

«نیکولا استروژن» وزیر اول اسکاتلند در توئیتی از رژیم اسرائیل خواست که به جامعه جهانی گوش فرا داده و حملات خود را به سومین مکان مقدس اسلام و همچنین اخراج غیرقانونی ساکنان فلسطین در محله اشغالی «شیخ جراح» متوقف کند.

استروژن گفت: «حمله به هرعبادتگاهی مذموم است ، اما حمله به یک مسجد در ماه رمضان کاملا غیرقابل دفاع است.»

وزیر اول اسکاتلند با استفاده از هشتگ «شیخ جراح» که طی هفته گذشته در توییتر رواج داشت، افزود: «این نیز نقض قوانین بین المللی است. اسرائیل باید به درخواست ها برای متوقف کردن خشونت فوراً توجه کند.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول