اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نگاهی به یک تعطیلات آخر هفته در آمریکا؛ 9 فقره تیراندازی کور و ۱۵ کشته

یک شبکه خبری آمریکا گزارش کرد، در تعطیلات آخر این هفته دست کم 9 تیراندازی کور در هفت ایالت آمریکا روی داده که طی آن حدود پنجاه نفر کشته یا زخمی شده‌اند.

نگاهی به یک تعطیلات آخر هفته در آمریکا؛ 9 فقره تیراندازی کور و ۱۵ کشته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرد مسلحی با تیراندازی در مراسم جشن تولد خانواده‌ای در کلورادوی آمریکا، دست کم شش نفر را به کام مرگ فرستاد.

«وینس نیسکی» رئیس پلیس کلورادوی آمریکا در بیانیه‌ای درباره این حادثه گفت: «کلمات در توصیف تراژدی که صبح امروز اتفاق افتاد قاصر است. از افسران پلیسی که به مقابله با تیراندازی پرداختند تا بازپرسانی که در صحنه حاضر شدند، همگی به طور قابل توجهی شوکه شده‌اند».

بر اساس گفته پلیس کلورادو، مظنون تیراندازی که در این حادثه نیز کشته شد، نامزد یکی از قربانیان این حادثه بوده است.

این تراژدی تنها یکی از نُـه فقره تیراندازی کور در سرتاسر آمریکا طی تعطیلات آخر هفته بوده است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، از جمعه شب تا پایان روز یکشنبه، دست‌کم پانزده نفر در حوادث تیراندازی آمریکا کشته شده و بیش از سی نفر مجروح شدند. این اعداد بر اساس آمار «آرشیو خشونت مسلحانه»، «رسانه‌های محلی» و گزارش‌های پلیس است.

بر اساس تعریف سی‌ان‌ان، حادثه تیراندازی کور به حادثه‌ای گفته می‌شود که طی آن چهار نفر یا بیشتر در تیراندازی کشته یا مجروح شوند که این تعداد به جز فرد تیرانداز است. 

حوادث تیراندازی تعطیلات آخر هفته، در هفت ایالت آمریکا روی داده و این حوادث در پارک، هتل و باشگاه‌های شبانه روی داده است.

تیراندازی در شهر فونیکس در ایالت آریزونا

در حادثه تیراندازی شبانه در هتل «هیات رجنسی» در شهر فونیکس، دست کم یک نفر کشته شد و هفت نفر مجروح شدند.

بر اساس گفته پلیس، گروهی از افرادی که در هتل حضور یافته بودند به مشاجره پرداختند و این مشاجره به تیراندازی ختم شد. قربانی و مجروحان بین ۱۸ تا ۲۲ سن داشتند.

پلیس به خبرنگاران گفت که معتقد است بیش از یک نفر در این حادثه تیراندازی کرده اما بازرسان در تلاش برای یافتن تعداد دقیق افرادی که تیراندازی کرده‌اند و سلاحی که برای تیراندازی استفاده شده، هستند.

تیراندازی در شهر «وودلاون» ایالت مریلند

در این حادثه که در شهر وودلاون در بامداد روز شنبه روی داده، سه نفر کشته شدند و یک نفر مجروح شد. پلیس شهر بالتیمور در بیانیه مطبوعاتی گفت که بامداد شنبه، پلیس تماسی را درباره تیراندازی در حومه شهر بالتیمور دریافت کرد.

بازرسان گفتند که فرد مظنون محل اقامت خود را آتش زده و به خانه همسایگاه خود رفته و به سوی آنها تیراندازی کرده و تعدادی را نیز با چاقو مجروح کرده است. در این تیراندازی یک جوان ۲۴ ساله جان خود را از دست داد. فرد مظنون نیز به درخواست پلیس برای کنار گذاشتن سلاح خود پاسخ مثبت نداد و پلیس مجبور شد به سوی وی تیراندازی کند. وی سپس بازداشت شد اما به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد.

 

تیراندازی در ایالت کالیفرنیا

طی سه حادثه تیراندازی جداگانه در ایالت کالیفرنیا، دست‌کم سه نفر کشته و نـُه نفر مجروح شدند.

در تیراندازی که یکشنبه شب در شهر لس‌ آنجلس روی داد، یک نفر کشته شد و پنج نفر مجروح شدند.

بر اساس گزارش سازمان آتش نشانی شهر لس آنجلس، سه نفر از مجروحان این حادثه شرایط بحرانی دارند و به بیمارستان منتقل شده‌اند و یک نفر نیز با وجود آنکه جراحات خطرناکی نداشته، به بیمارستان منتقل شده است.

پلیس به سی‌ان‌ان گفت که روز شنبه هـم در یک فقره تیراندازی در بیرون باشگاه شبانه‌ای در «سیتروس هایتس» چهار نفر مجروح شدند.

پلیس گفت که درگیری‌های متعددی در پارکینگ و محیط اطراف این باشگاه شبانه روی داده است.

در همان شب و ۶۵۰ کیلومتر دورتر، پلیس در صحنه‌ای حاضر شد که در آنجا نیز تیراندازی روی داد.

پلیس جسد دو پسر جوان را که گفته می‌شود ۱۵ و ۲۰ ساله بودند در محل وقوع حادثه یافته است. اندکی بعد، پلیس دو نفر دیگر را یافته که برای درمان جراحات ناشی از تیراندازی به بیمارستان نزدیک محل وقوع حادثه رفته بودند.

تیراندازی در شهر «نیووارک» در ایالت نیوجرسی

بر اساس پیامی که پلیس شهر نیووارک در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده، در حادثه تیراندازی که در این شهر ایالت نیوجرسی روی داده، دست کم چهار نفر مجروح شدند.

پلیس در پیام توییتری خود نوشت که در این حادثه دو مرد و دو زن با شلیک گلوله مجروح شده‌اند. پلیس از مردم شهر خواسته اگر اطلاعاتی درباره این حادثه دارند گزارش دهند.

تیراندازی در شهر «میلواکی» در ایالت ویسکانسین

پلیس شهر میلواکی در بیانیه مطبوعاتی خبر داد که مقامات این شهر در حال بررسی حادثه تیراندازی هستند که عصر روز شنبه به مجروح شدن چهار نفر در این شهر منجر شد.

بر اساس گفته پلیس،‌ مجروحان بین ۲۳ تا ۴۵ سال سن داشته‌اند و جراحات آنها وخیم نبوده است.

پلیس دو نفر را در ارتباط با این حادثه تیراندازی دستگیر کرده و بازپرس‌ها نتیجه تحقیقات خود را طی روزهای آینده منتشر خواهند کرد.

تیراندازی در شهر «سنت لوئیز» در ایالت میسوری

پلیس شهر سنت لوئیز در بیانیه مطبوعاتی خبر داد که در جریان حادثه تیراندازی در پارک این شهر که شامگاه جمعه روی داده، دو نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.

«ویلوید ویلیامز» از شاهدان این حادثه به سی‌ان‌ان گفت: «همه چیز مسالمت‌آمیز و زیبا بود که به یکباره تیراندازی روی داد».

ویلیام گفت که وی در محوطه برای جشن یک همسایه حضور داشته که بناگاه شاهد شروع شدن تیراندازی بوده است.

پلیس سنت لوئیز گفته که هیچ مجروح یا قربانی در محل حادثه که حدود ساعت شش و نیم عصر روی داده پیدا نکرده اما بعدا یافته است که پنج نفر به دلیل جراحات این حادثه خود را به بیمارستان رسانده‌اند.

بر اساس بیانیه پلیس شهر، دو نفر از مجروحان به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده و بقیه مجروحان نیز، در حال درمان هستند و جراحات آنها وخیم نبوده است.

پلیس اعلام کرده که تحقیقات در حال انجام بوده و از ساکنان شهر خواسته در صورت داشتن هرگونه اطلاعی درباره این حادثه، به پلیس اطلاع دهند.

 

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد، در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود پنج درصد جمعیت دنیا را دارد، نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند در این کشور حضور دارند.

درباره دلایل این موضوع تاکنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا اخیراً ضمن رونمایی از شش دستور اجرایی برای کاهش خشونت‌های مسلحانه، این حوادث را به بیماری مسری تشبیه و آن را مایه شرم‌ساری این کشور در سطح جهانی توصیف کرد. 

علی‌رغم آن که آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا، روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که بسیاری از آن‌ها مرگبار است، لابی سلاح در ایالات متحده به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره این کشور حاضر نشده اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح انجام دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول