اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشکنی آمریکا در صدور بیانیه شورای امنیت درباره جنایات اسرائیل

شورای امنیت سازمان ملل متحد صدور بیانیه‌ای درباره خشونت‌های اخیر در فلسطین را بررسی می‌کند.

کارشکنی آمریکا در صدور بیانیه شورای امنیت درباره جنایات اسرائیل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه جلسه‌ای برای بررسی خشونت‌ها در قدس شرقی برگزار کرد.

منابع خبری گزارش داده‌اند این شورا، در حال بررسی صدور بیانیه‌ای است که از اسرائیل می‌خواهد به سیاست تخلیه منازل فلسطینی‌ها پایان دهد. طبق این گزارش، بیانیه مذکور علاوه بر این خواستار «خویشتن‌داری» و احترام به «وضعیت کنونی در اماکن مقدس» است.

سفیر ایرلند در سازمان ملل متحد که خواستار این نشست فوری در شورای امنیت شده بود گفت: «شورای امنیت باید فوراً نظرش را اعلام کند و ما امیدواریم که بتواند امروز این کار را انجام دهد.»

دیپلمات‌های شورای امنیت گفته‌اند تمامی ۱۵ عضو این شورا از شدت گرفتن خشونت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند اما آمریکا به عنوان نزدیک‌ترین متحد رژیم صهیونیستی مدعی شده صدور بیانیه در شرایط فعلی، چندان سودمند نیست.

با وجود این، بعد ازآنکه تمامی اعضای شورای امنیت خواستار واکنش این شورا به تحولات فلسطین شدند آمریکا با رایزنی‌ها برای صدور بیانیه موافقت کرده است.

روزنامه ایندیپندنت نوشته پیش‌نویس این بیانیه از «تشدید تنش‌ها و خشونت در کرانه باختری از جمله قدس شرقی» ابراز نگرانی شدید می‌کند.

این در حالی است که وزارت بهداشت نوار غزه، شامگاه امروز (دوشنبه)، اعلام کرد که پی حمله صهیونیست‌‌ها، به این منطقه ۹ نفر به شهادت رسیده‌‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت نوار غزه، ۹ شهید از جمله سه کودک و تعدادی مجروح به بیمارستان «بیت حانون» در شمال نوار غزه آورده‌ شده‌اند.

پس از حمله موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین اطراف نوار غزه، صهیونیست‌ها با حمله خمپاره‌ای به بخش‌هایی از نوار غزه، غیرنظامیان را هدف قرار دادند.

حمله گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه پس از آن صورت گرفت که «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، عصر امروز، با تعیین ضرب‌الاجل برای رژیم صهیونیستی به تل‌آویو هشدار داد که نظامیان این رژیم تا ساعت (شش)‌ به وقت محلی مسجد الاقصی و محله شیخ جراح را تخلیه و زندانیان فلسطینی را آزاد کنند.

مسجد الاقصی و مناطق پیرامون آن در بیت المقدس، طی روزهای اخیر تا به امروز، شاهد حملات شدید نظامیان صهیونیست در راستای نقشه‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بودکه در نتیجه مقاومت ساکنان قدس، چند صد تن از اهالی قدس اشغالی مجروح شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول