اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فاز نخست بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس تا پایان تیرماه تکمیل می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: بر اساس پیش بینی فعلی و میزان پیشرفت پروژه، فاز نخست مجموعه اصلی بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با ظرفیت ۲۲۰ تخت اورژانس تا پایان تیرماه تحویل مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شود و حداکثر تا پایان شهریورماه این مجموعه به عنوان بزرگترین بیمارستان جنوب ایران و یکی از کارهای شاخص دولت در شرایط سخت مالی و کرونا به بهره برداری برسد.

فاز نخست بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس تا پایان تیرماه تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی امروز با همراهی مهندس مدرس معاون عمرانی استانداری و رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر از روند اجرایی پروژه بیمارستان 531تخت‌خوابی بندرعباس بازدید کرد.

وی در بازدید از بزرگترین مجموعه بیمارستانی استان و جنوب کشور، با اشاره به پیشرفت مناسب این پروژه، اظهار داشت:  با توجه به برنامه ریزی، پشتیبانی و نظارت‌ منظم بر این پروژه و تأمین منابع مالی آن، خوشبختانه پیشرفت پروژه روند مناسبی دارد.

 همتی افزود: طی بازدیدی که از همه طبقات این بیمارستان صورت گرفت و بر اساس پیش بینی پیمانکار پروژه، مجموعه اصلی این بیمارستان با ظرفیت 220 تخت اورژانس و متعلقات آن باید تا پایان تیرماه تحویل مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شود و حداکثر تا پایان شهریورماه بزرگترین بیمارستان جنوب ایران به عنوان یکی از کارهای بزرگ دولت در شرایط سخت مالی و کرونا به بهره برداری برسد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه، فعال سازی نزدیک به 2هزار تخت بیمارستانی طی چهار سال اخیر یکی از مهمترین دستاوردهای دولت در بخش بهداشت و درمان در هرمزگان محسوب می شود، عنوان کرد: این تخت های بیمارستانی جدید در قالب الحاق به بیمارستان های موجود و یا احداث بیمارستان های جدید بوده است.

وی اضافه کرد: بخش الحاقی بیمارستان شهید محمدی توسط نفت ستاره خلیج فارس، بیمارستان کودکان توسط شرکت پالایش نفت بندرعباس، بیمارستان میناب و دو بیمارستان که توسط ارتش در حال احداث است و به زودی یکی از این دو بیمارستان در جاسک به بهره برداری می رسد و همه این ظرفیت ها که منابع آن از محل بودجه عمومی دولت در بخش وزارت بهداشت و نیروهای مسلح تأمین شده است، در اختیار مردم قرار می گیرد و  مقرر شده است این فضاهای بیمارستانی به همه شهروندان خدمات بدهند.

 همتی ادامه داد: بخشی از این ظرفیت های بیمارستانی به بهره برداری رسیده و بخشی از آن تا پایان دولت و یا انتهای سال جاری آماده بهره برداری می شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: اقداماتی که دولت در بخش بهداشت  و درمان علی رغم شرایط تحریم و کرونا در چهار سال اخیر در هرمزگان انجام داده است در طول چهل سال بعد از انقلاب، بی سابقه بوده است.

وی ضمن قدردانی از  همراهی و حمایت نمایندگان مردم در مجلس، پیمانکار، کارگران و مهندسان پروژه بیمارستان 531تخت‌خوابی، اضافه کرد: معاونت عمرانی استانداری در بخش نظارت و  سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تامین منابع اعتباری برای تکمیل پروژه، نهایت همراهی و همکاری را داشته اند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این میزان فعالیت انجام شده  طی چهار سال اخیر در بخش مهم و اثرگذار بهداشت و درمان هرمزگان در هیچ استانی صورت نگرفته است، یادآور شد: این در حالی است که دولت به موازات فعالیت در این حوزه، در حوزه تأمین آب شرب، تولید برق، مدرسه سازی، شیلات، توسعه کشت گلخانه ای، مسکن، راه و  محرومیت زدایی از بشاگرد و کوهشاه ، ارتقاء خدامت ارتباطی پروژه های مهم و اثرگذاری را اجرا و به بهره برداری رسانده است.

همتی در پایان با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده توسط دولت در چهار سال اخیر، گفت: اگر بخواهیم هر یک از استان های کشور را به واسطه فعالیت های انجام شده در همه بخش ها مورد پایش قرار دهیم، بدون شک هرمزگان رتبه اول را کسب خواهد کرد که این عملکرد مرهون زحمات مدیران دستگاه های اجرایی و همراهی یکایک مردم عزیز هرمزگان است.

این پروژه در میان پروژه‌های اولویت دار استان است که با پیگیری استاندار هرمزگان در ماه های پایانی خدمت دولت دوازدهم، منابع اعتباری لازم برای تکمیل این پروژه به صورت کامل اختصاص پیدا کرده است و برای تکمیل این بیمارستان هیچ گونه کمبود منابع مالی وجود ندارد.

این پروژه هم اکنون در سه شیفت و در چند جبهه کاری توسط پیمانکار در حال اجراست.

** عکس تزئینی است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول