اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

یک حقوقدان: وزارت کشور نمی‌تواند مانع از اجرای مصوبات شورای نگهبان شود

عبدالرحمان معاشر گفت: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری عام است و با توجه به نظارت استصوابی شورا در نتیجه وزارت کشور نمی‌تواند مانع از اجرای مصوبات شورای نگهبان شود.

یک حقوقدان: وزارت کشور نمی‌تواند مانع از اجرای مصوبات شورای نگهبان شود

عبدالرحمان معاشر، رئیس هیئت موسس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به ماده ۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزارت کشور نمی‌تواند مانع از اجرای مصوبات شورای نگهبان شود؛ چرا که بر اساس ماده مذکور، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان به صورت عام است.

قائم مقام معاونت سازماندهی و شبکه سازی اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کشور ادامه داد: همچنین نظارت شورای نگهبان در تمام مراحل و در کلیه امور مربوط به انتخابات جاری است.

این حقوقدان یادآور شد: مستنکف از اجرای مقررات یاد شده به استناد ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی قسمت (تعزیرات) از یک تا پنج سال به انفصال از خدمات دولتی محکوم خواهد شد، لذا معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزیر کشور در صورت ممانعت از اجرای مقررات مزبور مرتکب جرم خواهند شد و این اتفاق قابل تعقیب کیفری است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول