اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فیشینگ‌کاران حرفه‌ای سایت دیوار در دام پلیس فتا

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: فیشینگ‌کاران حرفه‌ای سایت دیوار در دام پلیس فتای زنجان افتادند.

فیشینگ‌کاران حرفه‌ای سایت دیوار در دام پلیس فتا

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از شناسایی و دستگیری فیشینگ کاران حرفه‌ای سایت دیوار خبر داد و اظهار کرد: شهروندان به هیچ عنوان فریب پیامک‌های دریافتی را نخورند و تمامی مراحل درج آگهی و پرداخت‌های تعیین شده را صرفاً از طریق درگاه‌های بانکی داخل اپلیکیشن‌ها، سایت‌های درج آگهی رایگان انجام دهند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: برابر شکایت فردی از شهروندان زنجانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی سه نفر متهم به هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی، دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

 آدینه‌لو گفت: این کلاهبرداران با مراجعه به سایت‌هاى واسطه‌گر نظیر دیوار و شیپور و با برداشتن شماره تلفن افراد پیامکى حاوی لینک جعلی تحت عنوان کاربر گرامی در راستای جلوگیری از حذف آگهی به لینک زیر مراجعه کنید، ارسال و با کشاندن آنها به درگاه جعلی و سرقت اطلاعات کارت بانکی قربانیان، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در ادامه نسبت به تبلیغات انتخاباتی و کلاهبرداری از این طریق هشدار داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات کلاهبرداران به بهانه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کنند.

وی گفت: کلاهبرداران با ترفند ایجاد اپلیکیشن‌های انتخاباتی در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی گوناگون و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به کلاهبرداری از کاربران می‌زنند.

آدینه‌لو ادامه داد: یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است که، در این گروه‌ها که با عنوان اد بزن، پول بگیر، نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران خود القا می‌شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز می‌شود، در صورتی که یک نوع کلاهبرداری است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول