اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی کابل در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، مراسم یادبود شهدای حادثه تروریستی کابل در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی کابل در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن محکوم کردن این جنایت، این فاجعه انسانی را به جامعه مسلمانان تسلیت گفت.

آیت الله محسن حیدری آل کثیر به تاریخچه مقاومت و ایستادگی ملت افغانستان اعم از شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: این ملت همواره شاهد حملات متعددی از سوی گروهک‌های تکفیری و استکبار جهانی بوده است که یکی از آنها همین حادثه تروریستی و حمله به مدرسه سید الشهدا دختران در روزهای اخیر است.

وی افزود: جریان تکفیر از صدر اسلام تشکیل شده است و کماکان نیز ادامه دارد؛ تکفیری‌ها عده‌ای جاهل، مغرور و سفاک هستند که همواره ظرفیت خود را در اختیار مستکبرین قرار می‌دهند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ریشه تکفیر از زمان رسول گرامی اسلام(ص) رشد کرد و در زمان امام علی(ع) نیز این جریان تحت عنوان خوارج نهروان پدید آمد، آنان با وجود اینکه اهل نماز و قرائت قرآن بودند ولی انسان‌های جاهل و بی بصیرتی بودند که در راستای اهداف حکومت جور اموی حرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه جریان تکفیری و خوارج جریان ادامه داری است، ابراز کرد: این جریان‌ها یکی پس از دیگری در برهه‌های زمانی مختلف سر بلند می‌کنند و از بین نمی‌روند، افراد و جریان‌هایی همچون القاعده، داعش و طالبان که در مناطق مختلف میلیون‌ها انسان را از مسلمان و غیر مسلمان به شهادت رساندند، هدفی جز تامین منافع آمریکا ندارند.

به گفته آیت‌الله حیدری ملت مسلمان افغانستان، ایران و سایرکشورهای مسلمان راهی جز مقاومت در برابر تکفیری‌ها و حامیان آنان ندارند و تمام افتخار ما این است که جانمان را در راه مبارزه با گروهک‌های داعش، تجزیه طلب و منافق گذاشتیم.

عضو مجمع خبرگان رهبری اضافه کرد: مقاومت نتیجه درخشانی به نام پیروزی و فوز عظیم دارد و برای پیروزی نیاز به بصیرت، مقاومت، صبر و استقامت داریم.

گفتنی است؛ مدیحه‌سرایی و مرثیه خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، قرائت آیاتی از کلام الله مجید و هدیه به روح شهدای تروریستی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول