اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تجمع دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه‌های تهران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه‌های تهران در واکنش به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند.

تجمع دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه‌های تهران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه‌های تهران در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند.

در این تجمع دانشجویان با سر دادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، القدس لنا، انتقام حاج قاسم نابودی اسرائیل و .... خشم و انزجار خود را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین سکوت مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل اعلام کردند.

 

 

در این تجمع دانشجویان با اهتزاز پرچم ۲۰ متری فلسطین همبستگی خود را با ملت مظلوم این کشور اعلام کردند.

دانشجویان در این تجمع پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مقابل دفتر سازمان ملل روزه خود را افطار کردند.

 

 

* ملت  فلسطین به خوبی درک کرده اند ایستادگی و مقاومت تنها راه دفع ظلم و بازپس گیری حقوق پایمال شده خود است

در پایان این تجمع بیانیه دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه‌های تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اِنّما یَنهاکُمُ الله عن الذین قاتَلوکم فی الدین و أخرَجوکم من دیارِکم و ظاهَروا علی اِخراجِکم اَن تَوَلّوهم؛ و من یَتَوَلَّهم فَاُولىٰئِکَ هم الظالمون»

امروز در بیت المقدسِ شریف جنایات هولناکی درحال وقوع است که قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و خشم و نفرت علیه زورگویی و تجاوز را بر می‌انگیزد.

اخراج ظالمانه اهالی شیخ جراح از خانه هایشان، آواره ساختن زنان و کودکان، شهید، زخمی و دستگیر کردن بی‌شمار فلسطینیِ روزه‌دار در باب العامود و هتک حرمت قدس شریف در ماه مقدس مسلمانان، بخشی از جنایات آشکار و نابخشودنی صهیونیست‌های استعمارگر است که با چراغ سبز قدرت‌های بزرگ و سکوت و انفعالِ توجیه‌ناپذیر مجامع بین المللی در حال وقوع است.

ظلم و تعدی رژیم صهیونسیتی جز در سایه سکوت مرگبار سازمان‌های بین المللی قابل تحقق نبوده و نیست. آنچه امروز به وقوع می‌پیوندد برهانی است بر آنکه طرح‌های -به اصطلاح- صلح‌جویانه نه تنها حقوقِ حقه‌ فلسطینیان را به آن‌ها بازنگردانده، بلکه رژیم اشغالگر را در جنایاتش جسور‌تر و گستاخ‌تر کرده است.

در غیاب عزم جدی مجامع بین‌المللی برای جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونسیتی، این بار ملت شجاع فلسطین به خوبی درک کرده اند که ایستادگی و مقاومت تنها راه دفع ظلم و بازپس گیری حقوق پایمال شده خود از دست ظالمان است.

«و نُرید اَن نَمُنَّ علی الذینَ ٱسْتُضعِفوا علی الارض و نجعلَهم ائمةً و نجعلهمُ الوارثین»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول