اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

واکسن زدن به معنای درمان کرونا نیست/10 درصد منطقه اقتصادی معارض دارد

استاندار زنجان با اشاره به اینکه واکسن زدن به معنای درمان کرونا نیست، گفت: در موج چهارم کرونا شاهد شیب صعودی بالایی هستیم که یکی از نکات قابل توجه در آن ابتلای افراد زیر 30 سال به کرونا است.

واکسن زدن به معنای درمان کرونا نیست/10 درصد منطقه اقتصادی معارض دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای اداری استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و اشاره به رونمایی از سریال «صبح روز آخر» گفت: شهید شهریاری نماد آمیختگی ایمان، شجاعت و شهادت است و امیدواریم این سریال بتواند بخشی از شخصیت‌ و تلاش علمی این شهید را بازگو کرده و به تصویر بکشد.

وی ضمن قدردانی از افرادی که برای تهیه این سریال فاخر تلاش کردند، گفت: خوشبختانه استان زنجان توانست بخش کوچکی از تاریخ زندگی این شهید والامقام را در تاریخ ماندگار کند.

استاندار همچنین به برگزاری کنگره شهدا نیز اشاره کرد و افزود: تولید این سریال نیز بخشی از همین کنگره بود که خوشبختانه با موفقیت اجرایی شد.

وی در ادامه به آخرین وضعیت استان در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: در موج چهارم کرونا شاهد شیب صعودی بالایی هستیم که یکی از نکات قابل توجه در آن ابتلای افراد زیر 30 سال به کرونا است.

استاندار زنجان افزود: هر چند امروز روند ابتلا به کرونا در استان نزولی است اما هنوز وضعیت مطلوب نیست و راه پیشگیری و مقابله، کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

واکسن زدن به معنای درمان کرونا نیست

حقیقی از انجام مستمر واکسیناسیون در استان خبر داد و گفت: باید دقت کنیم که واکسن زدن به معنای درمان یا ناقل نبودن نیست و چنانچه فردی از ماسک استفاده نکند، می‌تواند ناقل باشد.

استاندار زنجان در ادامه به بحث انتخابات و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: با بهره‌گیری از تجربیات برگزاری انتخابات ادوار گذشته و با هماهنگی هیأت‌های اجرایی و نظارتی، انتخابات سالم، امن و پرشوری را برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر شخص باید به وظیفه خود در انتخابات عمل کند، اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری انتخاباتی پرشور شاهد ناکام ماندن فتنه‌های دشمن باشیم.

حقیقی همچنین به بحث کمبود آب ناشی از کاهش بارندگی نیز اشاره کرد و گفت: پیشنهاد کاهش ساعات اداری نیاز به اخذ مجوز دارد و باید نامه در این خصوص از طرف شرکت توزیع برق ابلاغ شده تا پیگیری لازم انجام شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه موضوع تامین آب به‌ویژه در روستاها اهمیت بسیاری دارد، افزود: فرمانداران، بخشداران، دهیاران و سایر مسؤولان مربوطه باید بسیج شوند تا هیچ روستایی بدون آب نماند.

وی در ادامه به بحث ایجاد منطقه اقتصادی ویژه در استان اشاره کرد و افزود: درخواست ایجاد این منطقه از سال ۸۱ مطرح بوده و با توجه به اینکه در سال ۹۷ دولت ۱۷ منطقه را برای این منظور به مجلس پیشنهاد داده شد، اما بعدها به ۸۰ منطقه افزایش یافت، موضوع ابتر مانده و اختلافاتی نیز به وجود آمد.

10 درصد منطقه اقتصادی معارض دارد

حقیقی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های بسیار در اردیبهشت‌ماه امسال ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی مصوب شد که یکی از آنها به زنجان تعلق داشت، اضافه کرد: ایجاد این منطقه اقتصادی فواید بسیاری برای استان خواهد داشت.

استاندار زنجان بحث حمل و نقل ریلی و هوایی را از مزایای ایجاد منطقه اقتصادی عنوان کرد و گفت: در بخش حمل و نقل ریلی با دو خطه کردن راه‌آهن مسیر زنجان - قزوین ظرفیت حمل بار از ۹ میلیون تن به ۱۸ میلون تن افزایش پیدا می‌کند که اتفاق خوبی خواهد بود.

وی افزایش ورود مواد اولیه با تکنولوژی پیشرفته و دانش‌بنیان را از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی برشمرد و افزود: یک هزار هکتار برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده که ۱۰ درصد آن معارض دارد.

وی به ظرفیت استان در حوزه صادرات نیز اشاره کرد و گفت: سال قبل واحدهای تولیدی استان ۳۰ میلیون دلار صادرات داشتند و  علاوه بر این ارزش متوسط یک تن صادرات استان پنج برابر متوسط کشوری است که در این زمینه نیز استان زنجان رتبه برتر را داشت.

حقیقی ادامه داد: ایجاد ظرفیت مبادلات بازرگانی خارجی بعد از ثبت در گمرک از پرداخت حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض ورود معاف می‌شود.

استاندار زنجان افزود: کاهش قوانین حاکم بر کار در حوزه فعالیت شهرک‌های صنعتی تعدیل و قیمت تمام شده تولید محصول در رقابت با بازار و کاهش فرآیندهای دست و پاگیر در حوزه کسب و کار از جمله مزایای ایجاد منطقه اقتصادی ویژه است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از سازندگان سریال شهید شهریاری اضافه کرد: این شهید افتخار زنجان است و ساخت این سریال بخشی از زندگی وی را به تصویر خواهد کشید.

توزیع 30 هزار پرس غذا بین نیازمندان

آیت‌الله شیخ علی خاتمی در ادامه به بحث کمک‌های مردمی در طرح کمک‌های مومنانه اشاره کرد و گفت: باید این کمک‌ها تداوم داشته باشد تا مشکلات اقشار کم درآمد کمتر شود.

وی با اشاره به توزیع ۳۰ هزار پرس غذا بین نیازمندان از سوی کمیته امداد بیان کرد: اتفاق خوب این کار توزیع کمک‌ها در شهرستان‌ها هم بود که باید تداوم داشته باشند.

در ادامه نیز مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اینکه ساخت سریال«صبح آخرین روز» از شهریورماه پارسال کلید خورد، گفت: عوامل تولید این سریال طی ۲۱۸ روز کاری، با به‌کارگیری ۴۰۰ بازیگر اصلی و هزاران بازیگر هنرور، در ۴۵۰ لوکیشن داخلی و خارجی به خلق این اثر فاخر نایل شدند.

محسن لطیفی بیان کرد: در این سریال پنج برهه از زندگی شهید شهریاری در بیش از یک هزار و ۲۰۰ سکانس در ۳۰ قسمت به تصویر کشیده شده و پس از پایان سریال بچه مهندس از شبکه ۲ و شبکه شما به روی آنتن می‌رود.

۵۲درصد انرژی برق استان توسط صنایع مصرف می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۵۲ درصد انرژی برق استان توسط صنایع مصرف می‌شود، عنوان کرد: سهم بخش کشاورزی از این انرژی ۲۰ درصد، مصارف عمومی ۴ درصد، بخش خانگی ۱۸ درصد، روشنایی معابر ۲ درصد و سایر مصارف ۴ درصد است.

علیرضا علیزاده گفت: بیشترین انرژی برق در ادارات برای سرمایش و تهویه مطبوع استفاده می‌شود و پس از آن تراز مصرف در ادارات به ترتیب به روشنایی، گرمایش و آب گرم مصرفی، ماشین‌های اداری و سایر موارد اختصاص دارد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند کولر آبی را در دور کند تنظیم کرده و کولرهای گازی را در دمای حداقل ۲۴ درجه استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان به برنامه کاهش بار برنامه‌ریزی شده عمومی و سایر مصارف از طرف شرکت توانیر اشاره کرد و گفت: دوره همکاری این طرح از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور است و در آن دستگاه‌های اجرایی ملزم به کاهش ۵۰ درصدی تقاضای مصرف خود از ساعت ۱۱ تا پایان وقت اداری هستند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی پس از پایان وقت اداری مجاز به استفاده ۱۰ درصد باقی مانده مصرفی هستند، اضافه کرد: همچنین باید استفاده از نور برق را به حداقل رسانده و از نورپردازی خودداری کنند و برای روشنایی از نور آفتاب بهره بگیرند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول