اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحولات فلسطین؛ ادامه موشک‌باران عسقلان؛ هشدار مقاومت: بانک اهداف داریم

فشار موشک‌های مقاومت بر رژیم صهیونیستی جواب داد و امروز هزاران فلسطینی نماز خود را در صحن‌های مسجدالاقصی ادا کردند. رسانه‌ها از هشدار مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی از طریق میانجی مصری خبر داده‌اند.

تحولات فلسطین؛ ادامه موشک‌باران عسقلان؛ هشدار مقاومت: بانک اهداف داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقاومت فلسطین دیروز (دوشنبه) در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی و در پی اتمام زمان ضرب‌الاجلی که داده بود دهها موشک به سمت قدس اشغالی شلیک کرد.

شهادت یک زن در نوار غزه

رسانه‌های فلسطینی صبح امروز اعلام کردند، در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه «الشاطی» در غرب غزه یک زن فلسطینی به شهادت رسید.

«دفاع شهری» در غزه اعلام کرد، از صبح امروز سه نفر در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که یکی از آنها زن بوده است.

از سوی دیگر، «آویخای ادرعی» سخنگوی رژیم صهیونیستی مدعی شد، حملات این رژیم سیصد هدف در نوار غزه را هدف گرفته که یکی از آنها ساختمان اطلاعات نظامی حماس بوده است.

شهادت جوان فلسطینی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، در پی تیراندازی یک شهرک‌نشین صهیونیست در شهر «اللد» در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، یک جوان فلسطینی به نام «موسی حسونه» به شهادت رسید و یک نفر دیگر زخمی شد.

بسیاری از شهرهای اراضی اشغالی ۱۹۴۸ دیشب شاهد تظاهرات اعتراضی بود.

 

 

شهادت ۲۴ نفر و مجروح شدن بیش از ۷۰۰ نفر

بر اساس گزارش خبرگزاری «وفا»، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین  امروز اعلام کرد، در نتیجه تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری ۲۱ نفر شهید و ۷۸۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت نوار غزه هم اعلام کرد، تعداد شهدا به ۲۴ نفر رسیده که در میان آنها ۹ کودک دیده می‌شود. همچنین ۱۰۳ نفر نیز در حملات رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

نماز هزاران فلسطینی در مسجدالاقصی

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، هزاران فلسطینی نماز صبح امروز خود را در صحن‌های مسجدالاقصی اقامه کردند.

هنیه: ارتباط معادله غزه به قدس، ثابت است

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت، قدس یک توازن قدرت جدید را از نظر سیاسی، مردمی و میدانی در سطح داخلی و خارجی تثبیت کرد و اراده ملت پیروز شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، وی افزود، وصل معادله غزه به قدس ثابت است و تغییر نمی‌کند و هر زمانی قدس فرا بخواند غزه لبیک می‌گوید.

وی افزود: ما تصمیم گرفتیم تا زمانی که رژیم اشغالگر به تمامی انواع تجاوز و تروریسم خود در قدس و مسجدالاقصی پایان ندارده، ادامه دهیم.

پیام «ابوعبیده» به اهالی قدس

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس خطاب به اهالی قدس گفت، مطمئن باشید در پشت سر شما یک مقاومت بیدار دست به ماشه ایستاده است.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی

اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی اعلام کرد، در نبرد کنونی به نام «سیف القدس» بیش از صدموشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، در بیانیه صادر شده ، آمده است، این موشک‌ها در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس ، مسجدالاقصی و محله شیخ جراح شلیک شده است.

شلیک دهها موشک به عسقلان و زخمی شدن چند شهرک‌نشین/ القسام: عسقلان را جهنم می‌کنیم

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز صبح اعلام کردند، عسقلان و اطراف آن با دهها راکت هدف گرفته شده و آژیرهای هشدار به صدا در آمده است.

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد، در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در نوار غزه، عسقلان را هدف گرفته است.

القسام هشدار داد، در صورتی که دشمن این حملات را تکرار کند عسقلان را به جهنم تبدیل خواهد کرد.

گردان‌های القسام اعلام کرد، دشمن صهیونیستی به قطع برق در بسیاری از مناطق عسقلان و هدف گرفته شدن هفت شهرک‌ صهیونیستی اعتراف کرده است.

برخی رسانه‌‌ها از جمله شبکه «الجزیره» اعلام کردند، شش شهرک‌نشین در عسقلان زخمی شده‌اند و چندین ساختمان آسیب دیده است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی: بیش از 200 راکت از غزه شلیک شده است

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مقاومت فلسطین از دیروز تا کنون بیش از ۲۰۰ راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

پیام حماس به رژیم صهیونیستی از طریق میانجی مصری

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از منابع مصری نوشت، حماس به اطلاع مسؤولان دستگاه اطلاعات مصر رسانده مقاومت ورود به هرگونه مذاکراتی را تا زمانی که رژیم صهیونیستی مطالبات خواسته شده را برآورده کند، رد خواهد کرد. این مطالبات شامل خروج نیروهای اشغالگر از مسجدالاقصی، آزدای تمام بازداشت‌شدگان از زمان آغاز بحران اخیر درباره محله شیخ جراح و نیز توقف تمام تصمیمات تل‌آویو در این خصوص است.

بر اساس این گزارش، حماس به اطلاعات مقامات مصری رسانده، تمام‌ تفاهم‌های سابق لغو شده و تصمیم به ازسرگیری راهپیمایی‌های شبانه و ارسال بالن‌های آتش‌زا گرفته است.

العربی الجدید به نقل از این منابع نوشت، برآورد مصر آن است که گروه‌های مقاومت فلسطین برای انجام عملیاتی منحصر به فرد در «داخل عمق اسرائیل» آماده می‎‌شوند. مقامات مصری مهلتی برای حل این بحران و قانع کردن طرف اسرائیلی خواسته‌اند.

حماس از طریق میانجی مصری به رژیم صهیونیستی پیام داده که بانک اهداف در فلسطین اشغالی در اختیار دارد و توانایی هدف گرفتن هر کدام از آنها را داراست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول