اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شلیک بیش از ۲۵۰ راکت و موشک از نوار غزه/ ۷ صهیونیست در عسقلان زخمی شدند

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای گفت از دیشب تا صبح امروز بیش از دویست‌وپنجاه فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده و در عسقلان نیز هفت صهیونیست زخمی شدند.

شلیک بیش از ۲۵۰ راکت و موشک از نوار غزه/ ۷ صهیونیست در عسقلان زخمی شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از پایان ضرب‌الاجل گروه‌های مقاومت فلسطین به صهیونیست‌ها برای توقف تجاوزات به قدس اشغالی و فلسطینی‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک شدن بیش از ۲۵۰ فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی خبر داد.

در بیانیه منتشر شده توسط ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل ادعا شده که جنگنده‌ها، بالگردها و توپخانه‌های این رژیم تا کنون بیش از ۱۳۰ موضع در نوار غزه را در چند نوبت هدف قرار داده‌اند. رژیم صهیونیستی مدعی است این اهداف متعلق به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بودند.

به نوشته وبگاه ارتش رژیم صهیونیستی، در این بیانیه ادعا شده که مواضع گروه مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه را نیز هدف قرار داده که در پی آن حداقل ۱۵ عضو این گروه به شهادت رسیدند.

صهیونیست‌ها که با موشک‌ها و راکت‌های جدید گروه‌های مقاومت فلسطینی غافلگیر شده‌اند، سعی کردند در این بیانیه با زبان تهدید مقداری از آبروی ریخته‌شده خود را پس بگیرند: «حملات ما تنها شروع این مسیر هستند، روز سخت‌تری را در پیش خواهید داشت و آنچه که در طول شب رخ داد، به‌صورت مستقیم ادامه خواهد یافت».

ارتش شکست‌خورده رژیم صهیونیستی در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده،‌ اذعان کرد: «این رقم غیرمعمولی است که آمادگی حماس را نشان می‌دهد».

 

 

 

تل‌آویو با اذعان به اینکه سامانه‌های پدافند هوایی این رژیم - که درباره توانمندی آنها بارها لاف‌زنی کرده - فقط توانستند چند ده فروند از این دویست موشک و راکت را رهگیری کنند و مابقی به اراضی اشغالی برخورد کرده است، از تقویت مواضع فرماندهی بخش جنوبی ارتش و استقرار سامانه‌های پدافندی بیشتر از جمله «گنبد آهنین» در اطراف غزه خبر داد.

«هیدای زیلبرمن» سخنگوی ارتش رژیم غاصب صهیونیستی در این بیانیه مدعی شد: «ما برای هر سناریویی و تقابل گسترده‌تر [در نوار غزه] آماده هستیم. ما می‌خواهیم صدمات بسیار جدی وارد کنیم و تا زمانی که به آن نرسیم، توقف نمی‌کنیم».

ارتش اسرائیل همچنین خبر داد: «[تا یک ساعت پیش] راکت‌باران توقف‌ناپذیر به سمت جنوب اسرائیل، ادامه دارد و یک آپارتمان در عسقلان هدف قرار گرفته است. ۷ اسرائیلی مجروح شدند».

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۲۴ نفر رسیده که در میان آنها ۹ کودک دیده می‌شود. بیش از ۷۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

گردان‌های «القسام» اعلام کرد، در صورتی که دشمن حملات به مناطق مسکونی غزه را تکرار کند، عسقلان را به جهنم تبدیل خواهند کرد. شاخه نظامی حماس گفته برای نخستین بار از موشک A20 برای حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی استفاده کرده است.

با این حال، فشار موشک‌های مقاومت بر رژیم صهیونیستی جواب داد و امروز هزاران فلسطینی نماز خود را در صحن‌های مسجدالاقصی ادا کردند. جنبش حماس نیز اعلام کرد با توجه به عقب‌نشینی پلیس رژیم‌صهیونیستی از مسجد الاقصی قبل از اتمام ضرب‌الاجل تعیین شده این گروه حمله گسترده خود به رژیم صهیونیستی را تعلیق کرده است. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول