اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قوه قضائیه در یک سال اخیر از بیکاری ۱۰۰ هزار نفر جلوگیری کرده است

معاون دادستان کشور گفت: قوه قضائیه در یک سال اخیر از بیکاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر جلوگیری کرده است که روند حمایت از تولید دامنه‌دارتر خواهد شد.

قوه قضائیه در یک سال اخیر از بیکاری ۱۰۰ هزار نفر جلوگیری کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، سعید عمرانی صبح امروز در جلسه رفع مشکلات شرکت دیارخودرو اظهار کرد: در فرهنگ ایرانی نذری دادن یک حرکت نمادین و برگرفته از دین اسلام است اما اگر برای پنج نفر اشتغال فراهم شود که امر معاش خانواده‌اش تأمین شود به همان میزان نذری دادن در نزد خداوند ثواب دارد، در کشور ایران خیرخواهی وجود دارد اما در کنار آن باید شغل ایجاد کرد چراکه وقتی شغل باشد اختلاف خانوادگی و سایر مشکلات اجتماعی به وجود نمی‌آید.

معاون دادستان کشور گفت: امروز در حوزه تولید سرمایه‌گذار باید هفت خان رستم را طی کند که موجب فرار سرمایه‌گذار می‌شود بنابراین تولیدکننده نباید با این برخوردها مواجه شود.

وی تصریح کرد: کارخانجات خودروسازی تعهدات زیادی در تولید پژو و رنو داشتند که در یکی از این دو ۹۰۰ پرونده مطرح است و مسبب آن قراردادی یک جانبه‌ است، در این زمینه با مدیران خودروساز که تصمیمات نسنجیده بگیرند برخورد خواهد شد.

عمرانی افزود: قوه قضائیه مسؤول واردات و صادرات نیست اما اگر در تصمیمات واردات و صادرات و خام فروشی و یا واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری که در داخل کشور تولید آن وجود داشته باشد، فردی اقدام کند از جنبه دیگری ورود پیدا می‌کنیم و از طریق قانون اخلال در حوزه نظام اقتصادی با وی برخورد خواهد شد.

معاون دادستان کشور گفت: در قراردادهای قبلی، انتقال تکنولوژی و صادرات مشترک و اشتغال هیچ گاه لحاظ نشده بود که همین روند ورود بی رویه کالاها، موجب تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران کارخانجات می‌شد که با هیچ عقل سلیم اقتصادی قابل توجیه نیست و دادستانی کشور و قوه قضائیه در دفاع از حقوق عامه و به عنوان مدعی‌العموم در برابر ضعف و نظارت‌هایی که به ضرر کشور باشد ورود پیدا خواهد کرد و با تصمیم گیرنده‌ها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه مدعی‌العمومی قوه قضائیه اقتضای آن ورود است، بیان داشت: تا دو سال گذشته قوه قضائیه ورودی در این خصوص نداشته است که با ورود در این حوزه از سرمایه‌گذار و اشتغال حمایت کردیم که به تعطیلی کشیده نشده است، قوه قضائیه در یک سال اخیر از بیکاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر جلوگیری کرده است که روند حمایت از تولید دامنه‌دارتر خواهد شد.

عمرانی افزود: قوه قضاییه تلاش می‌کند تا در عرصه اقتصادی به خودکفایی برسیم، این توان در کشور وجود دارد و اگر دور ایران یک دیوار بکشیم از لحاظ اقتصادی و کشاورزی و صنعتی خودکفا است، نهضت حمایت از تولیدات تا پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ر۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول