اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عزیزی: شاهد مشکلات عدیده‌ای در وزارتخانه آموزش و پرورش هستیم

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: با همه جایگاهی که آموزش و پرورش در کشور ما باید داشته باشد، اما امروز شاهد مشکلات عدیده‌ای در این وزارتخانه هستیم.

عزیزی: شاهد مشکلات عدیده‌ای در وزارتخانه آموزش و پرورش هستیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی طی سوالی از محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست علنی امروز پارلمان اظهار داشت: بدون شک همه همکاران من در مجلس یازدهم می‌پذیرند که آموزش در ایران مهم‌ترین رکن توسعه می‌باشد.

وی افزود: وزارتخانه‌ای مهم‌تر از آموزش و پرورش نداریم. عباراتی پیرامون این وزارتخانه مطرح است که کارخانه آدم‌سازی و کادرسازی است.

عزیزی ادامه داد:  پرورش نیروی انسانی برای آینده کشور منوط به حرکت منظم، برنامه‌ای و چارچوب‌دار و در عین حال سیاسی‌کاری آموزش و پرورش دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اساسا اگر 50 ساله دوم انقلاب اسلامی را با هدف کادرسازی بخواهیم دنبال کنیم وزارت آموزش و پرورش نقش بی نظیر و بی بدیلی دارد. بهترین و طلایی‌ترین سال‌های زندگی شهروندان را در همین وزارت آموزش و پرورش شاهد هستیم.

وی افزود: بهترین سرمایه‌های انسانی ما یعنی معلمان عزیز در این وزارتخانه هستند و بهترین عناصر جریان ساز و فرهنگ سازی در این وزارتخانه حضور دارند.

عزیزی خاطرنشان کرد: باور من این است که آموزش و پرورش می‌تواند مبدأ همه تحولات کشور باشد. با همه جایگاهی که آموزش و پرورش در کشور ما باید داشته باشد، اما امروز شاهد مشکلات عدیده‌ای در این وزارتخانه هستیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: سوالاتی در همین رابطه به کمیسیون آموزش ارسال شد اما پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش قانع کننده نبود بنابراین این سؤال را در صحن مجلس مطرح کردیم.

عزیزی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: وی تصریح کرد: شما بر این باور هستید که آموزش و پرورش در دوره مسئولیت شما توفیقات زیادی داشته است، بفرمایید این توفیقات در کجا بوده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مشکلات بزرگی دارد و استفاده از نیروهای سیاسی در بدنه آن و تحویل افرادی که از مراکز ثروت توصیه شده اند این مشکلات را تقویت کرده و به شما توصیه می کنم یک بار هم که شده گزارشاتی که به شما داده اند را بررسی کنید و صحت این گزارشات را بسنجید لذا از نمایندگان می خواهم با دقت نظر نسبت به اظهارات آقای وزیر نظر خود را اعلام کند.

وی افزود: با همه احترامی که برای معلمان و فرهنگیان قائل هستم باید عرض کنم که آموزش و پرورش را صاحبان قدرت و مدارس لاکچری و غیرانتفاعی اداره می کنند و آقای وزیر کمترین نقشی در مدیریت آن ندارد.

عزیزی ادامه داد: تجمعات و اعتراضات در مقابل مجلس و مطالبات فراوان به جای مانده از بدنه آموزش و پرورش نشان دهنده رها شدگی مدیریت در آموزش و پرورش است و به خاطر عدم اجرای طرح تحول این وزارتخانه محل تجمع نیروهای بیکار و غیرماهر شده است.

وی با انتقاد از نحوه مدیریت وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر محترم برنامه ای برای پرورش نیروی انسانی ماهر و تامین نیازهای حداقلی معلمان و فرهنگیان ندارد و جریانات سیاسی و مافیای اقتصادی تصمیمات را در وزارتخانه آموزش و پرورش اتخاذ می کند و کنار گذاشته شدن سند تحول و روی آوردن به اسناد بی ارزش باعث شده آموزش وپرورش فاقد روحیه پرسشگری و بدون توجه به کار و تلاش باشد.

عزیزی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: آقای حاجی میرزایی شما معتقدید کمترین ماموریت سیاسی در آموزش و پرورش دنبال نمی شود اما ما اسنادی داریم که خلاف این موضوع را اثبات می کند، ما چندین بار به شما متذکر شدیم که این وزارتخانه انسان های شایسته را بر مسئولیت های کلیدی نیاز دارد اما شما اصرار به استفاده از افراد مسئله داری را کردید که همین امروز در نهادهای نظارتی پرونده دارند. در کجای نگاه انقلابی گفته باید بر استفاده از این افراد اصرار کرد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول