اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

بررسی اطلس «دانش آموزان آسیب پذیر» در مناطق تهران

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران از بررسی اطلس «دانش آموزان آسیب پذیر» در مناطق 19 گانه شهرتهران خبرداد.

بررسی اطلس «دانش آموزان آسیب پذیر» در مناطق تهران

سعید ربوشه معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس بیان کرد: در ماه اردیبهشت، باگذر از اطلس دسترسی و اطلس یادگیری، بررسی دقیق اطلس دانش آموزان آسیب‌پذیر، جمع‌بندی مطلوب عملکرد مدارس را رقم خواهد زد.

 وی ادامه داد: قرار گرفتن اطلس دسترسی و اطلس یادگیری در فراسوی برنامه ریزی و تصمیم‌گیری‌های مدرسه‌ای در دوران کرونا عامل مهمی در راستای  توسعه اقدامات بهینه و موثر مدرسه در حوزه بررسی وضعیت تحصیلی و پیشرفت درسی دانش‌آموزان، جلب همیاری و مشارکت اولیا در فرایند یاددهی و یادگیری، روش‌های تدریس معلمان در فضای مجازی، تقویت توانمندی‌های معلمان، برنامه‌ریزی کلاسی، برگزاری شوراهای مجازی آموزگاران ، تدریس بر اساس بودجه بندی کتب درسی، زمان‌بندی استفاده از برنامه مدرسه تلویزیونی، صیانت از سلامت روانی دانش‌آموزان در دوران قرنطینه است.

ربوشه تصریح کرد: بررسی دقیق مفاد اطلس «دانش‌آموزان آسیب پذیر» در ماه اردیبهشت، در تکمیل و تکوین عملکرد مدرسه بسیار ضروری است.

ربوشه از برگزاری جلسات غیرحضوری با معاونان ابتدایی مناطق در گروه های کوچک خبر داد که طی آن معاون ابتدایی هر منطقه به تشریح عملکرد وشرح گزارش خود در مورد دانش آموزان جامانده ازتحصیل، دانش آموزان نیازمند به حمایت آموزشی، تأمین امکانات سخت افزاری ویژه دانش‌آموزان کم بضاعت، نحوه حمایت از دانش آموزان بدسرپرست پرداخته و ضمن احصای آسیب ها  و ارائه ی راهکارهای نهایی ، تجارب ارزشمند خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش پایتخت هدف از برگزاری این جلسات را اطمینان خاطر از بررسی وضعیت نفربه نفر دانش آموزان در بهره مندی از آموزش های ارائه شده طی سال تحصیلی دانست و بررسی اینکه آیا همه دانش آموزان، مطالب ومحتوای درسی را یادگرفته اند یا خیر را محور گفتگوها دانست.

وی ابراز امیدواری کرد که در فرصت باقی مانده با سعی وسیع و اهتمام همگانی معلمان ، خانواده ها، مدیران و دانش آموزان ، حصول به نتایج لذت بخش آموزشی و تربیتی محقق شود وهمه دانش آموزان از آموزش درفضای مجازی حداکثر استفاده را ببرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول