اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

طارمی آقای پاس‌گل لیگ پرتغال / 3 گل تا کسب دوباره جایزه آقای گلی + تصاویر

مهدی طارمی در این 32 هفته ضمن کسب عنوان بهترین پاسور لیگ پرتغال، توانسته در بسیاری از زمینه ها به یکی از بهترین‌های این رقابت نام گیرد.

طارمی آقای پاس‌گل لیگ پرتغال / 3 گل تا کسب دوباره جایزه آقای گلی + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی طارمی در بازی شب گذشته مقابل فارنسه درخشان ظاهر شد و توانست در 63 دقیقه حضورش در ترکیب پورتو در 4 گلی که تا آن زمان به ثمر رسیده بود، تاثیر مستقیم بگذارد و با 2 گل و 2 پاس گل به بهترین بازیکن میدان لقب گیرد.

طارمی با 2 پاس گلی که در این مسابقه فراهم کرد به بهترین پاسور لیگ پرتغال تا هفته سی و دوم لقب گرفت. اگر ستاره ایرانی 2 هفته دیگر بتواند این آمار را حفظ کند می‌تواند عنوان آقای پاس‌گل را از آن خود کند. طارمی اکنون با 9 پاس گل در صدر این عنوان جای گرفته و بازیکنانی مثل اورتون و گریمالدو از بنفیکا با 8 پاس گل را پشت سر خود می‌بیند.

طارمی در زمینه گلزنی البته در رده سوم جای دارد و باید بتواند در 2 بازی باقی مانده 3 گل بزند تا به صدر برسد. تاکنون سفروویچ از بنفیکا و پدرو گونسالوس از اسپورتینگ با 18 گل در صدر جدول گلزنان جای گرفته‌اند و طارمی با 15 گل در رده بعدی قرار دارد. ستاره ایرانی فصل گذشته توانست با درخشش در ریوآوه عنوان بهترین گلزن لیگ را بدست آورد و باید دید آیا این عنوان دوباره به طارمی خواهد رسید یا خیر؟

در زمینه‌های دیگر نیز مهدی طارمی آماری درخشان از خود به ثبت رسانده است که می‌خواهیم آن را در جدول زیر بررسی کنیم:

*بیشترین شوت

تانکی از باشگاه فریرا در صدر با 77 شوت در صدر این آمار قرار گرفته است در حالی که مهدی طارمی با 68 شوت در رده ششم جای دارد.

*بیشترین پنالتی

سرخیو اولویرا از باشگاه پورتو با زدن 8 پنالتی، بیشترین آمار را از این حیث به ثبت رسانده است. البته می توان گفت بسیاری از این پنالتی‌ها توسط درخشش طارمی کسب شده که اولیویرا 7 گل خود را از این پنالتی‌ها به ثمر رسانده است.

طارمی با زدن 2 پنالتی در لیگ پرتغال در این 32 بازی در رده نوزدهم قرار دارد. هر 2 پنالتی ستاره ایرانی به گل تبدیل شده است.

*بیشترین آفساید

میگوئل کاردوسو از بلننسس با 25 آفساید بیشترین آمار را ثبت کرده است. جالب اینجاست دیگر مهاجم بلننسس یعنی کاسیرا با 24 آفساید، نفر دوم این آمار لقب گرفته است که نشان می دهد مهاجمان این باشگاه چقدر در تله آفساید مدافعان حریف قرار می‌گیرند.

مهدی طارمی نیز از این حیث جزو 20 بازیکن برتر لیگ پرتغال نام گرفته است و با 15 بار قرار گرفتن در آفساید از این حیث در رده پانزدهم جای دارد.

*موقعیت خطرناک

 

ریکاردو هورتا از براگا بیشترین موقعیت خطرناک را با عدد 44 بدست آورده و از این حیث در صدر قرار دارد. مهدی طارمی نیز موقعیت‌های خوبی در این فصل نصیبش شده که 41 موقعیت خطرناک در رده سوم این آمار جای گرفته است.

*بیشترین بازی انجام شده

 

مهدی طارمی جزو بازیکنانی بوده که در هر 32 بازی لیگ پرتغال در فصل جاری به میدان رفته است. ستاره ایرانی از حیث در صدر قرار گرفته و در کنار 5 بازیکن تنها افرادی بوده که همیشه در مسابقات حضور داشته است.

*شوت در چارچوب

 

موسی مارگا، مهاجم پورتو و مهاجم فصل بعدی الهلال عربستان با 21 شوت در چارچوپ از این حیث در لیگ پرتغال در صدر قرار گرفته است. مهدی طارمی نیز با 19 شوت در چارچوب در جایگاه پنجم لیگ پرتغال قرار گرفته که نشان می‌دهد ستاره کشورمان چقدر توانسته در خط حمله فعال و موثر واقع شود.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول