اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

50 هتل آتیه صبا در سال 96 بیش از 3 میلیارد ضرر داده اند/منافع یک میلیون و 200 هزار عضو صندوق بازنشستگی در خطر است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: صندوق بازنشستگی کشوری بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد ولی 50 هتل هلدینگ آتیه صبا که زیر مجموعه این صندوق است در سال غیرکرونایی 96 بیش از 3 میلیارد ضرر داده است.

50 هتل آتیه صبا در سال 96 بیش از 3 میلیارد ضرر داده اند/منافع یک میلیون و 200 هزار عضو صندوق بازنشستگی در خطر است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 21 اردیبهشت 1400) در جلسه علنی مجلس و به عنوان نماینده درخواست کننده تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا و شرکت کفش ملی اظهار داشت: ما متعهد شده‌ایم که در عرصه نظارتی نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی ارتقاء دهیم. نمونه‌ای که امروز در مجلس اتفاق افتاد، یکی از روزهای نظارتی مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: نمایندگان ملت، وزیر آموزش و پرورش را به صحن مجلس آوردند و موضوعات را مطرح کرده و حرف‌ها را شنیدند و نظراتشان را در اجماع مطرح کردند. اکنون هم من به نمایندگی از تعدادی از همکاران موضوع تحقیق و تفحص از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و شرکت کفش ملی را مطرح می‌کنم و هر نتیجه‌ای که در این باره تصمیم گرفته شد اجرا خواهیم کرد.

نماینده درخواست کننده تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و کفش ملی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری 5 زیر مجموعه کلان و به تعبیر دیگر هلدینگ دارد؛ صندوق بازنشستگی کشوری بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد؛ هلدینگ صنایع غذایی، هلدینگ انرژی، هلدینگ مالی و ساختمانی و یکی از این هلدینگ‌ها آتیه صبا است که من در این باره موضوعاتی را مطرح خواهم کرد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: شرکت‌های ذیل آتیه صبا در زمینه صنعت و معدن، حمل و نقل و گردشگری و صنایع غذایی فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. برای این که اهمیت این مجموعه را خدمت مردم بگویم اعلام می‌کنم که فقط یک قلم از زیر مجموعه این شرکت هواپیمایی آسمان و شرکت آپادانا سرام، انبارهای عمومی و خدماتی گمرکی ایران، هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه 50 هتل در اختیار دارد که تمامی آنها سه ستاره و چهار ستاره هستند و در سال 96 که موضوع کرونا وجود نداشت 3 میلیارد ضرر داده است و هیچ سودی هم نداشته است و نمی‌توانیم بپذیریم که بازنشستگان کشوری منتظر بمانند که این مجموعه‌ها منافع آنها را تأمین کند.

مقتدایی گفت: ضرورت دارد مشخص شود که چرا این دارایی‌های مطرح و مهم بازنشستگان، مورد بی توجهی قرار گرفته و چه افرادی و چه سیاست‌هایی باعث بوجود آمدن چنین وضعیتی برای شرکت‌هایی همچون کفش ملی شده‌اند در حالی که این ظرفیت می‌توانست خدمت بزرگی به ایجاد اشتغال و تولید ملی کند.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا که مدیریت شرکت‌های مختلفی همچون کفش ملی را برعهده دارد، در خصوص مدیریت سایر شرکتها نیز عملکرد مطلوبی نداشته است و ضرورت دارد عملکرد این هلدینگ که دارایی بازنشستگان در اختیارش می‌باشد، مورد بررسی ویژه و تحقیق و تفحص قرار گیرد.

وی محورهای سوالات فرعی را به شرح ذیل اعلام کرد: 

عملکرد و نحوه مدیریت شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا درخصوص شرکت‌های زیرمجموعه

عملکرد مالی، فعالیت‌های تخصصی و قراردادهای کلان شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و شرکت‌های زیر مجموعه همچون کفش ملی

بررسی صورت‌های مالی آتیه صبا و شرکت‌ها از جمله کفش ملی

بررسی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران عامل، هیات مدیره‌ها، معاونین، مشاوران و تجارب کاری، مدارک تحصیلی و حقوق مزایای ایشان توسط شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا

بررسی آیین نامه‌های اداری و استخدامی و چگونگی بکارگیری و قطع همکاری با افراد

بررسی وضعیت اموال و مستغلات آتیه صبا و شرکت‌های زیر مجموعه از جمله کفش ملی

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول