اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

قدرت منطقه‌ای ایران به واسطه حاکمیت ولایت فقیه است/خیلی‌ها از پرتاب یک سنگ به اسرائیل عاجزند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قدرت، مجد و عظمت منطقه‌ای ایران به واسطه حاکمیت ولایت فقیه است.

قدرت منطقه‌ای ایران به واسطه حاکمیت ولایت فقیه است/خیلی‌ها از پرتاب یک سنگ به اسرائیل عاجزند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی امروز با حضور در دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و در یک برنامه زنده در فضای مجازی در خصوص اصل مترقی ولایت فقیه اظهار کرد: ولایت فقیه اصل مترقی و پویا بوده و قادر است جامعه بشر را به نحو شایسته مدیریت کند.

وی گفت: این اصل از دوران ائمه اطهار تا روز قیام امام عصر عجل الله تعالی فرجه شدید باقی خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امام رحمة الله علیه در کتاب ولایت فقیه شاخص‌هایی را برای ولی فقیه تعریف می‌کند که باید عالم و فقیه شجاع و مخالفت با هوای نفس باشد و همه به چنین شخصی اعتماد دارند.

وی گفت: اینها اوصاف اصلی مدیری است که باید مجموعه‌ای بزرگ را هدایت کند در سوره حجرات خداوند می فرماید که ذات بشر عدالت را دوست دارد و بر همین اساس همه چنین افرادی را با چنین خصوصیاتی می‌پذیرند و اسلام نیز با چنین شاخصه‌هایی در درون رهبران دینی نفوذ کرده است.

حسینی گفت: آنچه که امروز در خصوص ولایت فقیه گفته می‌شود با طبیعت انسان ها سازگار است و هیچ انسان عاقلی نمی‌تواند رهبری و ولایت انسان شجاع عالم و عادل و دشمن شناس را بر جامعه انکار کند و شاخص هایی که برای ولی فقیه عنوان می‌شود در هر مجموعه انسانی قابل پذیرش است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلیل دیگر ساختار کلی اسلام است قوانین همیشه توسط مجریان عادل و آگاه و زمان شناس قابل اجرایی شدن است.

وی در ادامه گفت: چه کسی می تواند قوانین خداوند را در جامعه اجرا کند همه حکومت انسان عادل عاقل شجاع و دیندار و خداترس اعتقاد دارند بهترین مجریان قوانین خداوند همین افراد هستند در حکومت پهلوی هر چند پادشاهان مسلمان و شیعه دوازده امامی بودند اما قادر به اجرای احکام الهی نبودند.

حسینی عنوان کرد: در ابتدای انقلاب هم وقتی بحث مجازات اسلامی پیش آمد برخی از افراد لیبرال اعتقاد داشتند که احکام و حدود الهی در این زمان قابل اجرا نیست لذا چنین تفکراتی قادر به اجرای احکام خداوند در جامعه نیستند.

وی گفت: در سایه حکومت ولایت فقیه کشور ایران اسلامی مجد و عظمتی در دنیا پیدا کرده و موازنه قدرت بر اساس حاکمیت همین اصل به نفع جبهه مقاومت تغییر پیدا کرده امروز تمام کشورهایی که کرنش در مقابل صهیونیسم و استکبار جهانی دارند از پرتاب یک سنگ به سمت مرزهای اسرائیل درمانده‌اند اما وقتی رژیم صهیونیستی به برخی اماکن دست درازی می‌کند موشک‌ها حساس‌ترین نقاط آنها را مورد هدف قرار می‌دهد.

حسینی افزود: همچنین آمریکا در هنگام موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد هیچ غلطی نکرد که این قدرت ایران اسلامی به واسطه رهبری و هدایت ولی فقیه است.

وی با اشاره به فشارهایی که نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر وارد شده یادآور شد: اگر این فشارها در هر کشوری به غیر از جمهوری اسلامی بدون هدایت و رهبری و ولایت فقیه انجام می‌شد تاب تحمل یک روز آن را هم نداشتند امروز ولایت فقیه خود را در جهان نشان داده در همین دوره حکومت ولایت فقیه است که خدمات به دورترین و محروم‌ترین نقاط در کشور رفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول