اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری تنش‌ها در فلسطین اشغالی شد

در پی تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در مسجدالاقصی، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف تنش‌ها در قدس و جلوگیری از تلفات انسانی شد.

اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری تنش‌ها در فلسطین اشغالی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که امروز (سه شنبه) در وب‌سایت رسمی خود قرار داد خواستار توقف تنش‌های اخیر میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی شد.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، اتحادیه اروپا با تأکید بر لزوم توقف تنش‌ها در قدس اشغالی اعلام کرد: «افزایش چشمگیر خشونت‌ها در کرانه باختری اشغال شده از جمله در اورشلیم شرقی (قدس شرقی) و همچنین داخل و اطراف غزه باید فوراً متوقف شود».

اتحادیه اروپا در بخشی از بیانیه خود، شلیک راکت از غزه به شهرک‌نشین‌های صهیونیست را «غیرقابل قبول» توصیف کرد و گفت: «تمامی رهبران مسئولیت دارند تا علیه افراط‌گرایان اقدام کنند. وضعیت موجود مکان‌های مقدس باید به طور کامل محترم شمرده شود. ما بر درخواست خود از تمامی طرف‌ها برای تعامل در تلاش‌های تنش‌زدایی تأکید می‌کنیم و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان باید به عنوان یک اولویت قرار گیرد».

نظامیان صهیونیست از روز گذشته (۱۰ می، ۲۰ اردیبهشت)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول