اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

شما به تماشای این فیلم دعوت نیستید

درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی به ما این امکان را می‌دهد که بی‌محابا بچه‌ها را به تماشای فیلم‌هایی نامناسب برای سن و سالشان دعوت نکنیم.

شما به تماشای این فیلم دعوت نیستید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، چرا درجه‌بندی سنی برای تماشای فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و برنامه‌های شبکه نمایش خانگی مهم است؟

برای اینکه تماشای هر فیلم و سریالی مناسب کودکان و نوجوانان نیست و تماشای بدون نظارت این فیلم‌ها می‌تواند اثرات مخرب روحی، روانی، تربیتی و اخلاقی داشته باشد. درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی به ما این امکان را می‌دهد که بی‌محابا بچه‌ها را به تماشای فیلم‌هایی نامناسب برای سن و سالشان دعوت نکنیم.

شما به تماشای این فیلم دعوت نیستید!

تماشای خشونت، یادگرفتن کلمات و عبارت‌های ناخوشایند و گاهاً رکیک، قرار گرفتن در معرض تصاویر جنسی و تقلید رفتارهای خارج از عرف، مهم‌ترین نگرانی والدین از تماشای فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی یا برنامه‌های شبکه نمایش خانگی خصوصاً تولیدات خارجی توسط فرزندانشان است.

اگر این نگرانی جدی است، پس چرا در حضور بچه‌ها هر فیلم و سریالی را می‌بینیم؟ چند سالی است تولیدکنندگان محصولات تصویری از درجه‌بندی سنی در تماشای محصولات تصویری استفاده می‌کنند.

این درجه‌بندی‌ها به والدین کمک می‌کند تا بدانند این فیلم یا سریال مناسب سن فرزندانشان هست یا نه؟ ترویج فرهنگ استفاده از درجه‌بندی سنی می‌تواند امنیت روانی و رفتاری کودکان و نوجوانان در مواجهه با انواع محصولات تصویری را افزایش دهد. 

در این باره این ویدئو را هم ببینید: 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول