اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

گزارش عملکرد اسنپ در سال ۱۳۹۹

روابط عمومی اسنپ در یک گزارش جامع آمار و اطلاعات متنوعی از عملکرد سرویس‌های مختلف این سوپراپ در سال گذشته منتشر کرده است.

گزارش عملکرد اسنپ در سال ۱۳۹۹

هدف از انتشار این گزارش آشنایی با رفتار ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۹۱۵ کاربر اسنپ اعلام شده که ۹ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۰۲ نفر از آن‌ها در سال گذشته به جمع کاربران اسنپ پیوسته‌اند. در این گزارش مفصل علاوه بر انتشار آمارهای متعدد از سرویس‌های اسنپ، به چشم‌انداز و نقشه‌ی راه این سوپراپ اشاره شده است. در ادامه می‌توانید چکیده‌ای از این گزارش را بخوانید، برای مطالعه‌ی نسخه‌ی اصلی گزارش کافی است به  سایت اسنپ سری بزنید.

مسیری که با شما آمدیم!

گرچه سال ۹۹ پر از چالش‌های عجیب و اتفاقات ناگوار بود، اما بدون شک نقاط روشنی هم داشت. نیچه، فیلسوف آلمانی، درست می‌گوید: آنچه ما را نکشد قوی‌ترمان می‌کند! در طول این یک سال کنار هم با سختی‌های کرونا و مشکلات اقتصادی جنگیدیم و برای فرداهای بهتر مسیرهای تازه خلق کردیم. در این گزارش مسیر همراهی یک ساله‌ی شما را با سوپراپلیکیشن اسنپ مرور می‌کنیم.

سوپراپ؛ زندگی آسان‌تر در سال سخت کرونا

در دنیای پیچیده‌ی امروز همه‌ی ما به دنبال راه‌های جدیدی برای انجام سریع‌تر، بهتر و مطمئن‌تر کارها هستیم و این همان هدف نهایی سوپراپلیکیشن اسنپ است؛ ارائه‌ی خدمات متنوع و باکیفیت برای برطرف کردن نیازهای مختلف شما. اسنپ در پایان سال ۹۹ با ارائه‌ی خدمات در ۱۶ سرویس مختلف که ۵سرویس آن متولد همین سال هستند، تلاش کرد زندگی را در شرایط سخت کرونا برای کاربرانش آسان‌تر کند. 

خودرو؛ اولین و همچنان محبوب‌ترین

اولین و همچنان محبوب‌ترین سرویس اسنپ، درخواست خودروست که در ششمین سال فعالیتش بار دیگر رکوردهای شگفت‌انگیزی از خود به جای گذاشت.

مسئولیت اجتماعی؛ اعضای یکدیگریم

اصلی‌ترین طرح‌های مسئولیت اجتماعی اسنپ در سال ۹۹ در دو دسته‌‌ی کلی قرار می‌گیرند.

* معافیت از کمیسیون کاربران راننده:

یکی از طرح‌های مسئولیت اجتماعی اسنپ، معافیت از کمیسیون برخی از راننده‌هاست. این معافیت در سال گذشته شامل رانندگان دارای معلولیت، جانبازان، ایثارگران، خانواده‌ی شهدا، زنان سرپرست خانواده و بیماران مبتلا به هموفیلی شده است. 

در مجموع هزینه‌ی معافیت از کمیسیون تمام این رانندگان در سال ۹۹ به بیش از ۲۰میلیارد تومان می‌رسد. 

**طرح‌های حمایتی مربوط به دوران کرونا:

۱ . وام‌های حمایتی باشگاه رانندگان اسنپ:

اسنپ از آغاز شیوع ویروس کرونا اعطای وام‌های حمایتی ۲ و ۵ میلیون تومانی را به رانندگان خود در پیش گرفته است. در این طرح رانندگان مبتلا به کرونا با همکاری وزارت بهداشت شناسایی و به‌طور موقت غیرفعال می‌شوند و اسنپ برای پشت سر گذاشتن دوران درمان به آنها وام بدون کارمزد می‌دهد. در سال ۹۹ بیش از ۵ هزار وام‌ حمایتی به راننده‌های اسنپ اعطا شده است.

در مجموع حدود ۱۵میلیارد تومان اعتبار وام به راننده‌های اسنپ در طول یک سال پرداخت شده است.

2. از مهم‌ترین طرح‌های حمایتی اسنپ در سال ۹۹، کمپینی به نام «به هم دلگرمیم» بود که با همراهی هلال احمر و کاله در ماه رمضان اجرا شد. در این کمپین اسنپ و کاله و هلال احمر ۱۰۰۰ بسته‌ی غذایی از محصولات کاله را برای حمایت از خانواده‌هایی که از کرونا آسیب دیده بودند و اسامی‌شان از سوی هلال احمر ارائه شده بود در نظر گرفتند و از مردم خواستند با مشارکت خود در ریتوییت به اطلاع‌رسانی این کمپین و افزایش بسته‌ها کمک کنند. این کمپین موفق شد رکورد هزار ریتویت را از آن خود کن‍د. در انتها ناوگان اسنپ با توجه به تعداد ریتوییت‌ها ۲۱۰۰ بسته‌ی غذایی به نیازمندان تحویل داد.

۳. راه‌اندازی سرویس نیکوکاری: 

اردیبهشت سال ۹۹، امکان جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای «مجمع خیرین سلامت کشور» از طریق راه‌اندازی سرویسی به نام «نیکوکاری» در اپلیکیشن اسنپ فراهم شد. طی تفاهم‌نامه‌ اسنپ با ستاد ملی مدیریت کرونا و مجمع خیرین سلامت، تمام کمک‌های نقدی کاربران در سرویس «نیکوکاری» به طور مستقیم به حساب مجمع خیرین سلامت کشور واریز می‌شود. تا کنون حدود ۴۰ میلیون تومان از طریق این سرویس جمع‌آوری شده است.

پشتیبانی؛ یک سال پاسخگویی شبانه‌روزی

تیم پشتیبانی اسنپ در تمام روزهای سال گذشته به صورت ۲۴ ساعته در کنار کاربران بود تا پاسخگوی مسائل و مشکلات آن‌ها باشد. در ادامه می‌توانید آمارهای جذابی از عملکرد سالانه‌ی تیم پشتیبانی سرویس‌های خودرو، باکس و وانت را بخوانید. 

منابع انسانی؛ فرصتی به پهناوری یک سرزمین

اسنپ یکی از اولین شرکت هایی بود که بعد از شیوع کرونا فضای دورکاری را بــرای کارمندانش مهیا کرد و اعضای این خانواده کل ســال گذشته را از منزل کار کردند. کارمندان اسنپ این فرصت را دارند که در زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر کشور تاثیرگذار باشند؛ چه برنامه‌نویسی که با اضافه کردن قابلیت‌های جدید به دنبال بهبود تجربه‌ی کاربران در سوپراپلیکیشن است، چه بازاریابی که برای معرفی برند اسنپ در یک شهر کوچک تلاش می‌کند. در اسنپ همه در کنار هم یاد می‌گیرند، رشد می‌کنند و برای برداشتن موانع تلاش می‌کنند تا تجربه‌ی بهتری برای کاربران فراهم شود. 

باشگاه رانندگان؛ همراه همیشگی رانندگان اسنپ 

تسهیلات باشگاه رانندگان اسنپ در سه دسته‌ی کلی قرار می‌گیرند؛ خودرویی (لوازم یدکی و جانبی خودرو)، درمانی (کلینیک‌های درمانی) و رفاهی (پوشاک، لوازم خانگی و موبایل). با شیوع ویروس کرونا، دسته‌ی جدیدی تحت عنوان تسهیلات مقابله با ویروس کرونا نیز به خدمات باشگاه رانندگان اضافه شده است.

اسنپ‌کلاب؛ باشگاهی به وسعت کاربران اسنپ

باشگاه مشتریان اسنپ یا اسنپ‌کلاب از تیرماه ۹۹ فعالیت خود را آغاز کرد و در طول ۸ ماه توانست به دستاوردهای بزرگی برسد.

اسنپ‌فود؛ فراتر از غذا

از دورانی که حرف «ر» در دفترتلفن‌ها پر بود از شماره‌ی رستوران‌‌های مختلف و برای سفارش غذا باید تماس تلفنی می‌گرفتیم زمان زیادی نگذشته، اما حالا تصورش هم سخت است! این راحتی و دسترسی آسان به سوپرمارکت‌های فوری، نانوایی، شیرینی‌فروشی، میوه‌فروشی، پروتئینی و ... را از اسنپ‌فود داریم. 

اسنپ مارکت؛ پیشنهادی برای خرید اینترنتی

در سالی که گذشت، تمایل مردم به خرید آنلاین مایحتاج‌شان به دلیل کرونا افزایش چشمگیری داشت. سرویس سوپرمارکت اسنپ هم تلاش کرد تا با افزایش ظرفیت و پوشش‌دهی شهرهای مختلف به این نیاز پاسخ دهد. 

اسنپ باکس؛ جا‌به‌جایی و ارسال سریع

در سال گذشته، مردم بیش از همیشه به سفارش آنلاین و خرید از راه دور تمایل نشان دادند. همین باعث شد درخواست‌های باکس در همه‌ی شهرها رشد چشمگیری داشته باشد و حتی در روزهای قرنطینه هم درخواست‌های ارسال بسته افت قابل ملاحظه‌ای نداشت.

هیچ باری روی زمین نمی‌ماند!

سرویس درخواست وانت در سالی که گذشت خدمات خود را با اضافه کردن انواع وانت و شهرهای جدید گسترش داد. سرویس «اسباب کشی» هم در ماه‌های آخر سال به سوپراپ اسنپ اضافه شد تا برای جابه‌جایی تمام بارها با خیال راحت بتوانید روی اســنپ حساب کنید. 

 

اسنپ دکتر؛ معجزه‌ی درمان از راه دور

اضافه شدن امکان استفاده از خدمات مشاوره‌ی آنلاین با بهترین پزشکان و روانشناسان در تمام ساعات شبانه‌روز برای بسیاری از کاربران در دوران کرونا راهگشا بود. سرویس مشاوره‌ی پزشکی اسنپ در اولین سال تولد خود افزایش کاربران و تنوع بخشیدن به خدماتش را بر اساس نیاز کاربران در دستور کار قرار داد. 

اسنپ‌تریپ؛ ارزان‌ترین قیمت برای سفرهای ضروری

در سال ۹۹ گردشگری بیش از سایر حوزه‌ها از کرونا آسیب دید، اما راهکارهای جدید و اعمال پروتکل‌های بهداشتی کمک کرد تا مسافران بتوانند سفرهای ضروری خود را انجام دهند. 

اسنپ‌روم؛ اقتصادی اما کاملا بهداشتی

اســنپ‌روم یکی از اعضای خانواده‌ی اسنپ اســت کــه اتاق‌های بــا کیفیت را با بهتریــن قیمت بــه کاربرانش پیشنهاد می‌دهــد. شیوع کرونا رزرو اقامتگاه‌های اقتصادی را به دلیل کاهش سفرها تحت‌الشعاع قرار داد، اما اسنپ‌روم تلاش کرد تا خدماتش را با شرایط تطبیق دهد و با افزایش پروتکل‌های بهداشتی امکانات مناسبی را برای سفرهای ضروری کاربرانش فراهم کند. 

اسنپ‌فینتک؛ خدمات مالی و سرمایه‌گذاری

سرویس‌‌های اعتباری، بیمه، شارژ سیم‌کارت، خرید بسته‌ی اینترنت، پرداخت قبض و خدمات مربوط به سرمایه‌گذاری، بخش مالی و سرمایه‌گذاری اسنپ را تشکیل می‌دهند. در این بخش تلاش می‌شود، با ارائه‌ی راه‌حل‌های نوین مالی، فعالیت‌های مربوط به این حوزه برای کاربران آسان‌تر شود. 

سرویس بیمه:

ســرویس بیمه، ســرویس جدیدی از گروه اسنپ در زمینه‌ی فــروش انــواع بیمه‌نامه و ترکیب خدمات بیمــه‌ای بــا محصولات دیگر اسنپ اســت. ســرویس بیمه از چندی پیش و به صورت آزمایشی، فقط برای رانندگان اسنپ شروع به کار کرده و در ســال ۱۴۰۰ خبرهای بیشتری در مــورد آن خواهید شنید. در دو ماه پایانی سال ۹۹، تعداد ۴ هزار و ۲۶۱ راننده بیمه‌ی شخص ثالث خود را از این سرویس خریداری کردند.

سرویس اعتباری :

در سرویــــــــس اعتباری به کاربـــران اسنپ در ابتدای هــر مــاه اعتباری تخصیص داده می‌شــود تــا از آن بـــــرای پرداخت هزینه‌ی سرویس درخواست خودرو و هزینه‌ی سفر استفاده کنند. به زودی این سرویس بــرای خدمات غذا، ســوپر مارکت و ... نیز فعال می‌شــود. کاربران می‌توانند در انتهای ماه صورتحساب خود را با اســـنپ تسویه کنند. در حال حاضر این سرویس برای تعدادی از کاربران برگزیده‌ی اسنپ فعال است. 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول