اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

همه ماجراهای سنگین وزن کشتی آزاد؛ دعوای زرگری بر سر دوبنده تیم ملی

عدم برگزاری فرآیند شفاف برای انتخابی المپیک باعث انتقاد کشتی‌گیران شده است.

همه ماجراهای سنگین وزن کشتی آزاد؛ دعوای زرگری بر سر دوبنده تیم ملی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با اعلام نفرات اعزامی به مسابقات کشتی جام زیلکوفسکی و همین طور شرکت‌کنندگان جام تختی صدای خیلی از گوش‌شکسته‌ها که مدت‌ها خبری از آنها نبود را درآورد.

با توجه به اتمام مسابقات کسب سهمیه المپیک و مشخص شدن 11 سهمیه قطعی برای کشتی آزاد و فرنگی ایران، کادر فنی تیم‌های ملی در تلاش است تا بهترین نفرات را گزینش کند اما به نظر می‌رسد در بحث انتخابی فرآیند شفافی را دنبال نکرده که این اتفاق حرف و حدیث‌هایی را به دنبال داشته است. همین عدم شفافیت باعث شد تا برنده‌ها و بازنده‌ها مدعی حضور در المپیک توکیو باشند.

پرویز هادی آزادکار وزن 125 کیلوگرم یکی از مدعیان بود که نام او برای حضور در جام تختی دیده نمی‌شود، همین موضوع باعث شد تا این ورزشکار انتقادات زیادی را علیه فدراسیون و روند انتخابی مطرح کند.

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان در وزن ۱۲۵ کیلو گرم در صحبت‌های خود گفته بود: نگاه سلیقه‌ای، عدالت را زیر پا می‌گذارد. عزیزان توضیح دهند چرا برای المپیک انتخابی نگذاشتند یا برای جام تختی ورزشکاران چطور انتخاب شدند؟

این صحبت‌های هادی از نظر محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی به سوءتفاهم تعبیر شده است چرا که کاوه براین باور است به خاطر دوستی نزدیک او با هادی، این کشتی‌گیر می‌توانست در تماسی تلفنی تمایل خود را برای مسابقه اعلام کند اما یک نقل قول مبنی بر عدم کشتی گرفتن هادی باعث شد تا این شائبه به وجود بیاید که هادی تشک کشتی را بوسیده و کنار گذاشته است.

آزادکار سنگین‌وزن ایران در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرده که در فوق سنگین چند کشتی‌گیر مدعی دیگر هم داریم؛ یدالله محبی که سهمیه المپیک را گرفت، امیرحسین زارع و امین طاهری. طاهری بعد از بازگشت از جام دانکلوف بلغارستان راهی مسابقات قزاقستان شد و مدال برنز را کسب کرد.

پرویز هادی تنها یک خواسته داشت‌؛ اجرای عدالت، آنهم نه برای خود، بلکه برای همه. نگاهی کوتاه به صحبت‌های هادی نشان می‌دهد ادعای کشتی‌گیران برای برگزاری انتخابی درخواست درست و بجایی است اما عدم برگزاری این انتخابی و فرآیند شفاف باعث شده برنده و بازنده مدعی حضور در المپیک باشند در حالی که کادر فنی می‌توانست با راه حلی درست در فاصله کوتاهی که به المپیک مانده جلوی حاشیه‌ها را بگیرد.

البته برگزاری انتخابی فقط درخواست هادی نبود بلکه یدالله محبی که سهمیه المپیک را گرفته و ماه‌ها از اردوی تیم ملی دور بود حالا منتظر فرصتی است تا خودش را نشان دهد اما او برخلاف زارع و طاهری راهی لهستان نمی‌شود بلکه در جام تختی قرار است محک بخورد.

محبی در گفت‌وگو با فارس با ابراز امیدواری از تصمیم درست کادر فنی برای معرفی کشتی‌گیر اعزامی به المپیک، گفت: درخواست من هم این بود با توجه به تمریناتی که داشتم فرصت دهند خودم را نشان دهم تا هر کسی که لایق است به المپیک اعزام شود.

انتقاد کشتی‌گیران به این است که انتخابی مسابقات جهانی در چندماه گذشته ملاک قرار گرفته و همین امر باعث شده تا کشتی‌گیران برای اعزام به جام زیلکوفسکی با نظر کادر فنی انتخاب شوند.

اگرچه هنوز اسامی قطعی نفرات اعزامی به المپیک نهایی نشده اما این امید وجود دارد کادر فنی با محک زدن کشتی‌گیران مختلف در چند رویداد بهترین ورزشکار اعزامی را معرفی کنند چرا که کشتی همیشه جزو رشته‌هایی بوده که پرچم ایران را بارها در المپیک بالا برده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول