اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تعداد زائران خانه خدا در روزهای پایانی ماه رمضان افزایش یافت+فیلم

در روزهای اخیر با تدابیر متولیان خانه خدا به منظور رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی، تعداد زائران مسجدالحرام به ویژه نمازگزاران خانه خدا افزایش یافته است.

تعداد زائران خانه خدا در روزهای پایانی ماه رمضان افزایش یافت+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در حالی که از اوایل ماه مبارک رمضان متولیان مسجدالحرام از اعمال محدودیت‌هایی برای پذیرش زائران خبر داده بودند، در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر بر تعداد زائران و نمازگزاران مسجدالحرام افزوده شده است.

 

حضور پرشور زائران در نماز جماعت مسجدالحرام

بر همین اساس، هر روز بیش از ۱۵ هزار نفر از افراد ساکن عربستان برای زیارت خانه خدا و اقامه نماز جماعت به مسجدالحرام مشرف می‌شوند؛ این امر در حالی است که سال گذشته در چنین ایامی خانه خدا خالی از زائر بود و فقط کارکنان مسجدالحرام اجازه حضور در این مکان مقدس را داشتند. حتی در ایام حج تمتع سال گذشته که فقط افراد ساکن عربستان به خانه خدا مشرف شدند، حدود ۱۰ هزار نفر مجوز تشرف به مسجدالحرام را داشتند.

در روزهای اخیر با تدابیر متولیان خانه خدا، در کنار رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی، تعداد زائران پذیرش شده در ماه رمضان افزایش یافته است و در طبقات مسجدالحرام نیز نماز جماعت اقامه می‌شود.

البته بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی متولیان حرمین شریفین، همه زائران خانه خدا و حتی مسجدالنبی (ص) باید واکسن کرونا تزریق کرده باشند. با این وجود، استفاده از ماسک همچنان ضروری است.

 

دعا برای رهایی مردم مسلمان در مسجدالحرام

علاوه بر این، هر روز ختم قرآن در مسجدالحرام صورت می‌گیرد و زائران به قرائت آیاتی از کلام الله مجید می‌پردازند. شب گذشته همزمان با شب بیست و نهم ماه رمضان در عربستان، زائران کعبه در دعای ختم قرآن بعد از اقامه نماز جماعت توسط عبدالرحمن السدیس، امام جماعت مسجدالحرام برای نجات مردم فلسطین، عراق، سوریه و حتی یمن نیز دعا کردند. این امر در حالی است که مسبب اصلی مشکلات و جنگ یمن خود دولت عربستان است.

به گزارش فارس، با افزایش تعداد زائران خانه خدا در روزهای اخیر، سعودی‌ها در تلاش هستند تا برای میزبانی از زائران حج تمتع سال جاری از کشورهای مختلف آمادگی لازم را کسب کرده و حتی تدابیری به منظور حضور زوار خارجی به خانه خدا اتخاذ کنند. البته هنوز مقامات سعودی درباره پذیرش زائر خارجی اظهار نظر نکرده است و کشورهای اسلامی نیز درباره سهمیه و نحوه اعزام اطلاعی ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول