اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۹۵۰۰ میلیارد ریال وام به صنایع سمنان اختصاص یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از اختصاص ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام به تأمین مالی صنایع سمنان خبر داد و گفت: طرح «تام» برای تأمین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت بخش صنعت و معدن استان وارد مرحله اجرا شده است.

۹۵۰۰ میلیارد ریال وام به صنایع سمنان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: طرح «تام» در راستای انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری بین معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک صنعت و معدن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان می‌توانند به‌منظور استفاده از طرح تام به سامانه www.behinyab.ir مراجعه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این تسهیلات برای تأمین مالی واحدها و طرح‌های دارای اولویت بخش صنعت، معدن و تجارت و برای مواردی همچون فعال کردن ظرفیت‌های خالی محصولات صنعتی منتخب و اجرای هر چه بیشتر نهضت ساخت داخل در استان پرداخت می‌شود و سهمیه اختصاص یافته به استان در حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

تشنه‌دل یادآور شد: فعال‌سازی واحدهای راکد، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، پیشران و گلوگاهی، توسعه صادرات غیرنفتی، احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، طرح‌های فناورانه و تأمین مالی اصناف در سطح استان از دیگر مواردی است که تسهیلات لازم به آنها پرداخت می‌شود.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه ادامه داد: در این جلسه، مشکلات بانکی، مالیاتی و زیربنایی سه واحد تولیدی استان و برنامه احیا و ساماندهی مالی دو واحد صنعتی در خصوص تقسیط ۶۰ ماهه بدهی مالیاتی موردبررسی قرار گرفت.

تشنه‌دل گفت: با پرداخت تسهیلات به ارزش یک هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال به شش واحد تولیدی استان موافقت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات قبلی کارگروه افزود: تاکنون مشکلات حدود یک هزار و ۲۵۰ واحد تولیدی استان موردبررسی قرار گرفته که در جهت رفع موانع موجود، دو هزار و ۶۸۰ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده و ۷۵ درصد مصوبات اجرایی شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول