اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  دیدگاه

لزوم درخواست عمومی برای یک ایران قوی

دولت جوان و انقلابی در یک سن خاص محدود نمی‌شود بلکه دولت شایستگان است. البته گردآمدن شایستگان و تشکیل دولت جوان انقلابی در گرو انتخاب درست یک رئیس جمهور مومن، جوان و کاربلدی است که روحیه این تلاش طاقت فرسا را دارد.

به گزارش فارس پلاس، سعید نادری‌اصل پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق(علیه السلام) در یادداشتی نوشت:

شرایط کنونی جامعه ایران و فشارهای ظالمانه بین المللی که در سال‌های گذشته بیشتر نیز شده، مشکلاتی را در کشور ایجاد نموده است. مشکلاتی که به مرور و پس از انباشت ناشی از عدم فعالیت برخی مسئولین، موجب گله‌مندی مردم شده است. اگرچه با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، حرکت جهادی در عرصه علم، شدت یافته است و موجب انقلابی علمی شده است که ثمره آن را می‌توان به وضوح در بخش‌های نظامی، هسته‌ای، پزشکی و دیگر عرصه‌ها دید اما سختی‌هایی را نیز برای مردم در پی داشت.  اکنون کشور سرشار از منابع غنی اولیه است و یک توان بسیار عالی از جوانان متخصص در همه حوزه‌ها وجود دارد، که باید برای خنثی کردن تلاش‌های دشمن استفاده شود. استفاده از این توان و قدرتمند شدن ایران اسلامی، مستلزم وجود یک دولت قوی است، دولتی که به تعبیر مقام معظم رهبری باید یک "دولت جوان مومن داناو باانگیزه انقلابی" باشد.

اختصاصات یک دولت جوان

دولت جوان نه اینکه رئیس‌جمهور یک جوان بیست یا سی ساله باشد. «دولت جوان، [یعنی] یک دولت سرِ پا و بانشاط و آماده‌ای که در سنینی باشد که بتواند تلاش کند و کار بکند و خسته و از کارافتاده نباشد؛» این دولت مبنایش، همان مبانی انقلاب است که همگان فطرتا آن را قبول دارند و روحیه اش مثال نازدنی است، یک دولتی که خستگی نمی‌شناسد و آماده است تا با بهره‌گیری از همه توان بومی و داخلی و به لطف خدا و با ایمان راسخ‌اش سختی‌ها را پشت سر بگذارد و یک دولت قوی و یک کشور قوی را بسازد. کشوری که دیگر تحریم‌های ناعادلانه بر آن اثر نکند، دولتی که از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند. در یک کلام «تجربه‌ چهل‌ساله به ما نشان می‌دهد که کشور ظرفیّت مقابله‌ با مسائل و چالش‌ها را در هر سطحی دارا است؛ یعنی کشور ظرفیّت‌های فوق‌العاده‌ای دارد برای اینکه با همه‌ مسائل و مشکلات و چالش‌هایی که پیش آمده است، یا ممکن است پیش بیاید مواجه بشود و بر آن‌ها غلبه بکند. ظرفیّت کشور خیلی زیاد است؛ مهم این است که این ظرفیّت به وسیله‌ مسئولین شناسایی بشود و در همه‌ بخش‌ها افراد مؤمن، جوان‌های باانگیزه به کار گرفته بشوند.(1)

دولت جوان و انقلابی در یک سن خاص محدود نمی‌شود بلکه دولت شایستگان است. البته گردآمدن شایستگان و تشکیل دولت جوان انقلابی در گرو انتخاب درست یک رئیس جمهور مومن، جوان و کاربلد است که روحیه این تلاش طاقت فرسا را دارد.

این دولت جوان آنگاه که ایجاد شود به خاطر احساس مسئولیتی که می‌کند، می‌ایستد و با تمام توان خود تلاش می‌کند که کشور را قدرتمند کند. انقلاب علمی را پر و بال دهد، مشکلات اقتصادی را حل نماید و رفاه عمومی را افزایش دهد، موجب افزایش معنویت جامعه و تمرکز بیشتر همگان بر ظرفیت‌هایشان گردد. و نهایتا این دولت کشور را قوی خواهد کرد.

راه حل کشور

ایرانِ امروز در گیرودار دو خواست قرار گرفته است. یکی خواست دولتی که حل مسائل برایش دغدغه اصلی باشد. دولت فقط باید خواست و اراده حل مشکلات را به روش‌های معقول، شدنی و حکیمانه داشته باشد. این خواست دولت قطعا موجب ایجاد یک جهش عمومی می‌شود. جهشی که می‌تواند بارزترین نمودش در اقتصاد و حل مشکلات و موانع اقتصادی باشد. البته این که جهش عمومی شکل بگیرد، لازمه‌اش این است که خود دولت حرکت کند، یک حرکت مؤمنانه، خستگی ناپذیر و معقول. آن وقت قطعا مردم هم همراه می‌شوند و قطعا به امید و مدد خداوند همه مشکلات حل خواهد شد. رهبر معظم انقلاب نیز در این خصوص می‌فرمایند:« راه‌حل‌ها هم شناخته‌شده است. کننده‌ها باید ان‌شاءالله همّت کنند، دامن همّت به کمر بزنند، که خب شروع کرده‌اندانسان می‌بیند؛ بنده خودم که اینجا نشسته‌ام، مرتّب از طرف جوان‌های مؤمن، انقلابی، علاقه‌مند، خوش‌فکر، باابتکار، پیشنهاد و نامه و حرف و مانند اینها به من می‌رسد که من هم می‌فرستم برای دستگاه‌های اجرائی که از آن‌ها استفاده کنند؛ اینها چیزهایی است که برای من می‌آید.»

لزوم خواست عمومی برای بهبود اداره کشور

خواست دومی که ایران بدان نیازمند است خواست عمومی برای روی کار آوردن دولتی با این مختصات است. نظام سیاسی کنونی کشور به گونه‌ای است که اجرای همه برنامه‌ها به دولت یعنی قوه مجریه سپرده شده است و این دولت است که تبلور «خواست» و «اراده» حل مشکلات است. بی شک تا زمانی که دولت، انگیزه و اراده کافی برای حل مشکلات کشور را نداشته باشد، علی‌رغم همه تلاش‌هایی که در دو قوه دیگر انجام گیرد، اتفاق ملموسی را شاهد نخواهیم بود. واضح و مبرهن است که اگر قرار باشد دولت پایِ کار، خستگی‌ناپذیر، عدالتخواهِ انقلابی، جهادی و مؤمن انتخاب شود، این مردم هستند که چنین توان و قدرتی را دارند. توانی که در بسیاری از اوقات نادیده انگاشته می‌شود و یا بر اثر نابکاری تبلیغات چیان و کمپین‌های مشکل‌دار مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

 قدرتمند شدن کشور و حل همه مشکلات اقتصادی و غیر اقتصادی کشور در گرو خواست عمومی است. خواستی که اگر از دل آن دولت جوان انقلابی بیرون آید، موجب رشد، آسایش و اقتدار در کشور و در جهان می‌شود. این انتخاب سرنوشت‌ساز که امروز و فردای ما و فرزاندانمان به آن وابسته است، باید تؤامان با شناخت درست از هر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باشد، باید برنامه های او را دید، عملکرد و سابقه او را دید و بررسی کرد، گفتمان او را واکاوی نمود و دید از دل چه گفتمانی بیرون می آید، آنگاه اگر این گفتمان همان گفتمان انقلابی باشد و سابقه شخص و بررسی‌ها نشان دهد که او از پس کار بر می‌آید باید او را انتخاب کرد. این انتخاب البته نباید انفرادی باشد و باید دیگران را نیز سوق به انتخاب دولت جوان انقلابی کند.

1-بیانات رهبر انقلاب در تاریخ  3/1/1399

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول