اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه اردن در دیدار با همتای آمریکایی: قدس خط قرمز است

وزیر خارجه اردن در بحبوحه حوادث قدس در سفری به واشنگتن با همتای آمریکایی خود دیدار و درباره اوضاع قدس گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه اردن در دیدار با همتای آمریکایی: قدس خط قرمز است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز دوشنبه(دیروز) در واشنگتن با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود دیدار کرد.

الصفدی پیش از دیدار با بلینکن در مقر وزارت خارجه آمریکا، در جمع خبرنگاران گفت که قدس خط قرمز است و تلاش‌های کنونی اردن نیز بر توقف تنش‌ها در شهر قدس اشغالی متمرکز است.

او افزود که حفظ صلح و ثبات در شهر قدس اساس ثبات در منطقه است و برای این منظور بایستی تمامی اقدامات غیرقانونی و تحریک‌آمیز اسرائیل علیه فلسطینیان در شیخ جراح و تجاوزات آن در حرم شریف متوقف شود.

بنابر گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، حفظ وضعیت تاریخی و قانونی در قدس و اماکن مقدس آن ضروری است و بایستی به حقوق فلسطینیان برای آرام‌سازی اوضاع احترام گذاشت.

وزیر خارجه اردن همچنین تمرکز تلاش‌ها بر ایجاد افق سیاسی جهت تحقق صلح فراگیر و دائمی و رعایت حقوق همه طرف‌ها بر اساس راه‌حل دو دولت را مورد تأکید قرار داد.

او همچنین گفت که در دیدار با بلینکن به موضوعات دیگری در خصوص همکاری دو کشور در امر مبارزه با تروریسم و حمایت از عراق، تلاش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه، لیبی و یمن و غیره، خواهد پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا نیز بر ضرورت توقف تنش‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز و کاهش تنش‌ها در قدس تأکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری عمون اردن، بلینکن همچنین با نادیده گرفتن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی در قدس گفت «از دیدگاه ما اسرائیل حق دفاع از خود و اراضی خود را دارد و ما از شلیک راکت‌ها احساس نگرانی می‌کنیم.»

اردن خواستار تحرکات بین‌المللی برای توقف تجاوزات اسرائیل شد

وزیر خارجه اردن همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود اوضاع قدس و بقیه اراضی فلسطینی را بررسی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری اردن، الصفدی در این تماس تلفنی بر ضرورت تحرک فوری جامعه جهانی به منظور توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالأقصی، حمایت از ساکنان شیخ جراح و حمایت از ملت فلسطین تأکید کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول