اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

خردادماه واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی آغاز می‌شود

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از این پس سیاست ما تأمین واکسن از تولیدکنندگان داخلی است، گفت: به امید خدا واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی را در خردادماه آغاز خواهیم کرد.

خردادماه واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو، صبح امروز در مراسم رونمایی از اولین تولید انبوه واکسن کرونای برکت، با بیان این‌که حامل پیام تشکر و سپاس وزیربهداشت برای این دستاورد بزرگ ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص تولیدانبوه واکسن کرونا و تحقق این آرزوی ارزشمند هستم، ادامه داد: خدا را شاکرم که در سرزمینی زندگی می‌کنم که مهد تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست؛ از ستاد اجرایی فرمان امام که در تمام این مدت هرجا به گره و مشکلی خوردیم به کمک وزارت بهداشت آمد، تشکر می‌کنم.

معاون وزیر بهداشت افزود: تحریمها قراربود وضعیت دارو ودرمان را درایران به زمین بزند، اما باتلاش نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام نه‌تنها این اتفاق نیفتاد بلکه درحوزه تولید و خودکفایی دارو سربلند شدیم و امروز بعد از ۱۰۰ سال در جمع ۵ کشور تولیدکننده واکسن کرونا هستیم.

وی تأکید کرد: برآوردمان این است که تا فروردین‌ماه سال آینده، ظرفیت تولید ۱۹۷ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور ایجاد شود که به جرات میگویم این یک معجزه است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تا چندهفته آینده محموله‌های میلیونی واکسن رااز تولیدکنندگان داخلی ازجمله شفافارمد خواهیم گرفت و واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی را در خردادماه آغاز خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: ازاین پس سیاست ما تأمین واکسن از تولیدکنندگان داخلی است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول