اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

قهرمان انگلیسی که از 14 سالگی روزه می‌گیرد+عکس

قهرمان سابق پرتاب دیسک انگلیس در گفت‌وگویی اعلام کرده که از 14 سالگی روزه می‌گیرد.

قهرمان انگلیسی که از 14 سالگی روزه می‌گیرد+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدول بوهاری قهرمان سابق پرتاب دیسک انگلیس است که در المپیک 2012 نیز حضور داشت. او که در نیجریه به دنیا آمده است، در انگلیس بزرگ شده و در حال حاضر 38 ساله است.

این پرتابگر مسلمان که این روزها به مربیگری مشغول است، گفت‌وگویی با سایت دوومیدانی انگلیس انجام داده و در مورد گرفتن روزه و اعمالی که در این ماه انجام می‌دهد توضیح داده است.

در این گزارش آمده است: ماه رمضان یک دوره روزه داری، دعا و تأمل معنوی است. ماه رمضان یکی از بزرگترین رویدادهای مذهبی است که توسط 1.8 میلیارد مسلمان در سراسر جهان (کمی کمتر از یک چهارم کل جمعیت جهان) مشاهده می‌شود.

در ماه رمضان پیروان اسلام از خوردن و آشامیدن در ساعات روز منع شده اند. حتی خوردن آب نیز ممنوع  است و مسلمانان تلاش می‌کنند روح خود را پاک و ارتباط خود را با خدا تقویت کنند. این ماه براساس مشاهدات بصری هلال ماه و طبق گزارش‌های متعددی که در احادیث (سخنان و اعمال پیامبر محمد صلی الله علیه وآله) جمع آوری شده، 29-30 روز طول می‌کشد.

برهمین اساس و برای شناخت ماه رمضان با عبدول بوهاری گفت‌‌‌گویی ترتیب داده است.

*از زمان بازنشستگی به چه کاری مشغول بوده‌اید؟

به مربیگری مشغول هستم و تعدادی ورزشکار را راهنمایی می‌کنم. همچنین در بانکداری خصوصی مشغول کار هستم و در دوومیدانی انگلیس نیز به عنوان ناظر و مشاور حضور دارم.

* از چند سالگی در ماه رمضان روزه گرفتید؟

از 14 سالگی روزه گرفتن را شروع کردم.

*زندگی عبدول بوهاری در ماه رمضان چگونه است؟

یک روز از زندگی من در ماه رمضان بسیار آرام است. معمولاً در ساعات اولیه صبح بیدار می‌شوم و غذا می‌خورم تا آماده روزه داری شوم. پس از آن نماز صبح را می‌خوانم. بعد از اتمام آن بعضی اوقات یا می‌خوابم یا بیدار می‌مانم و دعا می‌خوانم. در طول روز هم سعی می‌کنم تا آنجا که ممکن است متمرکز باشم. پس از غروب خورشید نیز روزه ام را با خانواده‌ام باز می‌کنم.

*محدودیت‌های کرونایی برداشته شده، اما نه به طور کامل، آیا این تاثیری در روزه داری شما گذاشته است؟

این کار تأثیر عمده ای نداشته است، اما من متوجهم که رفتن به مسجد برای اقامه نماز با نظم و فاصله گذاری خواهد بود. با این حال مشتاقانه منتظر دیدن همه مسلمانان و دعا کردن با یکدیگر هستیم.

* زمانی که ورزشکار بودید  برنامه تمرینی خود را چگونه در ماه رمضان مدیریت می‌کردید؟

در ماه رمضان که من یک ورزشکار بودم، بعد از باز کردن روزه، سریع تمرین می کردم و غذاهایی می‌خوردم که به حفظ عضلاتم کمک کند و بتواند انرژی لازم برای تمرین را به من بدهد. 

*سازمان‌ها چه حمایتی می‌توانند از کارکنانی که روزه دار هستند، بکنند؟

فکر می‌کنم سازمان‌ها می‌توانند در صورت لزوم در مورد کارمندان انعطاف پذیری داشته باشند و تغییراتی را در ساعت حضور و خروج اعمال کنند. 

*باشگاه های دوومیدانی چطور می توانند از ورزشکاران روزه دار حمایت کنند؟

باشگاه‌ها می‌توانند در مورد غذاهایی که این ورزشکاران باید بخورند، راهنمایی و از آنها در مورد رویدادهایی که قرار است برگزار شود،  پشتیبانی کنند.  این کار نه تنها به ورزشکاران کمک می‌کند بلکه شرایط را برای بازگشت کامل به تمرینات بعد از ماه رمضان فراهم می‌کند.

* دوست دارید چه چیزی به افرادی که از ماه رمضان اطلاع ندارند، بگویید؟

علاوه بر روزه داری، در ماه رمضان کارهای خیر نیز زیاد انجام می‌شود و مسلمانان در این ماه بیش از هر ماه دیگر صدقه می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول