اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نظری: بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب و نقش محوری مردم در حکمرانی ضرورت دارد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب و نقش محوری مردم در امور حکمرانی و نگاه به ارزش های دینی، ضرورتی مهم و اجتناب ناپذیر برای برنامه ریزی های آینده است.

نظری: بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب و نقش محوری مردم در حکمرانی ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه‌ملت، سید غنی نظری خانقاه در نشست علنی امروز سه ‌شنبه (21 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: انقلاب اسلامی ایران، منادی گفتمان جدید در سطح جهانی بود که با شعارها و اهداف والای انسانی توام شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این حرکت عظیم با محوریت رهبری الهی و حضور حداکثری مردم به ثمر رسید؛ اینک با انبوهی از تجربه‌های تلخ و شیرین گذشته، به گام دوم انقلاب رسیدیم.

وی ادامه داد: با کمال تاسف باید گفت که در موضوع عدالت اجتماعی کارنامه خوبی کسب نکرده ایم؛ خروج برخی دولت‌ها از ریل اصلی انقلاب و بی توجهی به مردم به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه، نارضایتی و گله مندی‌های بزرگی را در میان آحاد ملت ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب و نقش محوری مردم در امور حکمرانی و نگاه به ارزش‌های دینی، ضرورتی مهم و اجتناب ناپذیر برای برنامه ریزی‌های آینده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اخبار نزدیکی و همگرایی جریان‌های انقلاب و نیروهای دلسوز وطن برای ریاست جمهوری آینده نبود برگشت به آرمان‌های اصیل انقلاب است؛ به زودی اجماع نیروهای انقلاب حول محور یک شخصیت انقلابی، کاربلد، مدافع مستضعفان، سرآمد مبارزه با فساد دل همه دوستداران کشور و انقلاب را شاد خواهد کرد تا دولت رو به تولید و پشت به رانت ایجاد شود.

نظری خانقاه گفت: اما مبادا این مسروری عامل بی توجهی به نقش مردم در انتخابات شود لذا جریان‌های سیاسی باید شرط موفقیت را در رضایت مردم و نقش آنها در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی دریابند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شایسته نیست بعد از گذشت چهار دهه معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش دغدغه معیشت داشته باشند لذا مجلس خواهان تسریع در تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در خصوص ارزش این قشر بزرگ و اضافه نمودن معلمان بازنشسته به این امر است.

وی ادامه داد: جای تعجب است کارکنان دادگستری با حقوق پایین درگیر مشکلات جدی علی رغم کار سخت و طاقت فرسا در تامین عدالت هستند لذا وزارت دادگستری سریعا لایحه لازم را در این خصوص ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس افزود: دهیاران به عنوان ماموران عمران و آبادی روستاها با وضع مبهم استخدامی مواجه هستند لذا اقدام عاجل وزارت کشور مستدعی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نقاط قوت بودجه ریزی امسال در خصوص افزایش حقوق سربازان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، افزایش حقوق بازنشستگان، توجه به مناطق محروم، افزایش بودجه اشتغال نبایستی بخاطر منافع فردی و گروهی این اقدام اصیل مجلس زیر سوال رود و در این خصوص از رئیس مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکر و قدردانی می‌کنم.

نظری خانقاه در تذکری خطاب به رئیس جمهور، گفت: از گفتار درمانی بپرهیزید و در خصوص سلامت مردم احساس مسئولیت کنید؛ واکسیناسیون عمومی را بدون تبعیض شروع کرده و نسبت به حل معضل مسائل بهداشتی جدیت لازم داشته باشید.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر کشور، اظهار کرد: شاهد تعلل در تقسیمات کشوری خصوصا تقسیم بخش خورش رستم به شهرستان و بزرگترین روستای استان به شهر هستیم لذا باید حوزه منفعل تقسیمات کشوری فعال شود.

وی در تذکری به وزارت جهاد کشاروزی خواهان احیای سدهای معیشتی خلخال و کوثر شد و ادامه داد: همچنین در تذکری به وزارت نیرو خواهان تخصیص آب سدهای استان شد.

این نماینده مردم در مجلس در تذکری به مدیران استان اردبیل، افزود: مرکز نشین نباشید و شهرستان‌های خلخال و کوثر را که مورد بی توجهی قرار گرفته اند، در برنامه ریزی مورد توجه قرار دهید و از تبعیض بپرهیزید؛ اگر خطا، قصور و تقصیر در خدمت رسانی داشته باشید به نمایندگی از مردم هیچ مماشاتی نخواهم داشت و از ابزار نظارتی در حد توان استفاده خواهم کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: بالا بردن شاخص آسفالت شهرستان خلخال و کوثر خصوصا روستای‌های بالای 200 خانوار امری ضروری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول