اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

کمک مومنانه منوباز هیأت‌های قم در رمضان +عکس

هیأت‌های قم در ماه رمضان طرح «نذری خانه علی» را با هم‌افزایی هم اجرا کردند و با کمک ۵۰۰ خانواده، یک روز در میان غذایی متفاوت برای ۳۰۰ خانواده نیازمند منطقه نیروگاه قم طبخ و توزیع کردند تا کمک مومنانه‌ای منوباز داشته باشند.

کمک مومنانه منوباز هیأت‌های قم در رمضان +عکس

خبرگزاری فارس ـ گروه مسجد و هیأت ـ امیرحسین کسائی: اهدای بسته‌های ارزاق و کمک‌های مومنانه همواره از سوی مساجد و هیأت‌ها برای نیازمندان در دستور کار بود که با شیوع کرونا و مشکلات معیشتی حاصل از آن، بیش از پیش شد تا اینکه با توصیه مقام معظم رهبری، پیش از ماه رمضان سال گذشته به رزمایش همدلی و کمک مومنانه، این قبیل کارها شور و قدرت بیشتری پیدا کرد.

بیش از یک سال است که نهادهای مردمی اعم از مساجد، هیأت‌ها و گروه‌های جهادی در مناسبت‌های مختلف و در اشکال متعدد از سبد کالا، غذای گرم، پول نقد، بسته بهداشتی، اقلام شب یلدا، لباس و پوشاک و جهیزیه تلاش کردند تا کمک مومنانه خود را به دست نیازمندان برسانند.


طرح نذری خانه علی با هم‌افزایی هیأت‌های مذهبی استان قم در منطقه نیروگاه اجرایی شد

۷ هیأت‌ مذهبی دست به دست هم دادند

هیأت‌های استان قم در منطقه نیروگاه برای ماه رمضان امسال اما یک کار متفاوت انجام دادند. آن‌ها دست به دست هم دادند و برای کمک هم‌افزایی کردند. آن‌ها پویش «نذری خانه علی» را ایجاد کردند تا ذیل آن به نیازمندان خدمت‌رسانی کنند. میثم طاهری، مسئول جبهه فرهنگی هیأت‌های نیروگاه و مسئول طرح نذری خانه علی در این خصوص می‌گوید: «در این طرح تصمیم گرفتیم هفت هیأت‌ مذهبی هزینه جلسات خود را که هرسال برگزار می‌کردند، جمع کنند و در قالب افطاری به خانواده‌های نیازمند بدهند.»


غذاهای طبخ شده هر روز در قرارگاه برای توزیع، بسته‌بندی می‌شد

این طرح با هدف فعال شدن و جلوگیری از انفعال خانواده‌ها و بچه‌های هیأتی ایجاد شد. طاهری می‌گوید: «در این طرح چند تیم فعال شد و اعلام کردیم هر گروه به اندازه وسع و توان خود وارد عرصه شود. طبخ غذا از دو پرس گرفته به بالا را هم قبول می‌کردیم و برخی نیز در زمینه رساندن غذاها به خانواده‌ها فعال شدند.»

 ۱۵ روز کمک مومنانه منوباز

طرح «نذری خانه علی» به مدت ۱۵ روز در طول ماه رمضان یعنی به صورت یک روز در میان اجرایی شد و برای این کار یک منو از غذاها تهیه شد. طاهری می‌گوید: «خانواده‌ها و هیأت‌ها با قرارگاه ایجاد شده در این طرح تماس می‌گرفتند و اعلام می‌کردند که حاضرند در یک روز از ماه رمضان، یکی از غذاها را طبخ کنند. تعداد غذاها هم ممکن بود از یک پرس به بالا باشد که آماده می‌کردند. در روز موعود، افراد ظرف‌های متحدالشکلی به در خانه بانیان می‌بردند و ساعت ۱۷ هر روز تحویل می‌گرفتند تا در قرارگاه، غذاها بسته‌بندی و برای توزیع آماده شود. کنار هر بسته، نان هم قرار می‌گرفت که از کفاره‌ها برای نان تهیه شده بود. یعنی افرادی که می‌خواستند کفاره خود را در قالب نان گندم توزیع کنند، مبلغ را به ما می‌دادند و ما در این قالب این کار را برای آن‌ها انجام می‌دادیم.»


منو غذاهای در نظر گرفته شده برای طرح نذر خانه علی

 

تهیه و توزیع ۱۰ هزار وعده افطاری برای نیازمندان

توزیع غذاها کاملا برعهده نیروهای هیأتی است که بعد از بسته‌بندی برای نیازمندان از قبل شناسایی شده ارسال می‌شود. این غذاها از یک ساعت و نیم قبل افطار به دست نیازمندان می‌رساند. طاهری می‌گوید: «در کل ماه رمضان بیش از ۵۰۰ خانواده مشغول تهیه غذا شدند. بیش از ۱۵ هزار نان گندم طبخ شد و در مجموع، بیش از ۱۰ هزار وعده افطاری تهیه و توزیع شد.»


در طرح نذری خانه علی هر روز یک غذای متفاوت برای وعده افطار نیازمندان تهیه و توزیع شد

طبخ عذا هر روز به نیت یک معصوم

تمام این کار با هزینه‌های مردمی تهیه و توزیع شد. خیرینی که به صورت نقدی کمک کردند، کمک آنها به جیره خشک تبدیل شد و به دست خانواده‌های مشارکت کننده در طرح رسید تا برای طبخ غذا استفاده کنند. طاهری می‌گوید: «این طرح از روز سوم ماه رمضان مصادف با ۲۷ فروردین‌ماه آغاز شد که هر روز به نیت یکی از چهارده معصوم(ع) خانواده‌ها به طبخ غذا پرداختند. از روز نخست قیمه، استانبولی، لوبیاپلو، سالاد الویه، ماکارانی، کتلت، کشک بادمجان، عدس پلو، قرمه سبزی، باقالی پلو و رشته پلو در روزهای مختلف برای ۳۰۰ خانواده نیازمند طبخ و توزیع شد.»


توزیع غذاها بر عهده بچه‌های هیأتی بود که هر روز یک ساعت قبل افطار راهی خانه‌ها می‌شدند

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول