اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

جدی‌ترین آسیب فضای مجازی در حوزه دین است

امام جمعه پاوه جدی‌ترین آسیب فضای مجازی را در حوزه دین دانست و گفت: ما به عنوان مسلمان باید همیشه این آمادگی را داشته باشیم که بتوانیم در هر دو جبهه، مسلحانه و فرهنگی از دین و ارزش‌های دینی دفاع کنیم.

جدی‌ترین آسیب فضای مجازی در حوزه دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرماشاه، ماموستا ملاقادر قادری در گردهمایی وحدت و مقاومت که با حضور روحانیون منطقه در محل مسجد قبا شهرستان پاوه برگزار شد با اشاره به مکر دشمنان اسلام علیه  دین، اظهار داشت: قرآن کریم در آیه «واعدوا لهم من استعطم من قوه» ما را به آمادگی دفاع نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دعوت می‌کند و برای ما مسلمانان جبهه، به دو جبهه مسلحانه و فرهنگی تقسیم‌بندی کرده است و ما به عنوان مسلمان باید همیشه این آمادگی را داشته باشیم که بتوانیم در هر دو جبهه از دین و ارزش‌های دینی دفاع کنیم.

وی با اشاره به جنگ‌های صدر اسلام، افزود: کفار در میدان جنگ برعلیه مسلمانان شعار می‌دادند و هبل را بزرگ می‌‌شمردند پیامبراکرم(ص) فرمود: شما هم برعلیه آنان شعار بدهید و در مقابلشان الله اکبر بگوئید. پس ما هم در جبهه فرهنگی نباید در مقابل دشمن کوتاهی کنیم و باید همیشه جوابگوی دشمن باشیم.

امام جمعه پاوه جدی‌ترین آسیب فضای مجازی را در حوزه دین دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید در فضای مجازی در مقابل هر پست دینی و اسلامی که گذاشته می‌شود صدها پست ضددینی و ضدفرهنگی گذاشته می‌شود و این کار، دشمنی علنی علیه آداب اسلامی را می‌رساند که باید ماهم بتوانیم به‌عنوان مسلمان در فضای مجازی از دین خود دفاع کنیم.

وی افزود: امروز تحریف دین و ترویج جاهلی ادین باعث ضربه‌زدن به اسلام شده است که باید روحانیون ما بیدار باشند و جلو این هجمه‌ها را بگیرند.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به زحمات حاج ماموستا قادری در ایجاد وحدت و همدلی و تقدیر از وی، گفت: دشمن هیچگاه ما را به عنوان سنی یا شیعه نمی‌شناسد بلکه آنان به ما مسلمان می‌گویند و دشمنی خود را با هدف ضربه‌زدن به دین مبین اسلام به پیش می‌برند که باید ماهم ریشه اختلافات را در میان خود بخشکانیم و با هم و هم‌صدا در مقابل دشمن دین بایستیم.

وی ضمن یادآوری جریان‌های تند مذهبی، افزود: علت اصلی اختلافات این است که نسبت به هم شناخت کافی نداریم و اگر این شناخت را بیشتر کنیم، هیچگاه دشمن نخواهد توانست در قالب جریان‌های مختلف دینی و مذهبی به ما ضربه بزند.

احمدی خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان روحانیون و تصمیم‌گیران جامعه هرچه بیشتر در راستای وحدت و اتحاد بکوشیم و دشمنان دین را ناامید کنیم و هرچه اتحاد رویه ما بیشتر باشد شاهد شکوفایی بیشتر دینمان خواهیم بود.

وی افزود: من با اهل سنت بزرگ شده‌ام و در طول عمرم ندیده‌ام که یک اهل سنت به روحانیون تشیع توهینی کرده باشه و همواره اخوت و همدلی در بین سنی و شیعه حاکم بوده است و من بعد هم باید ضمن شناخت زمانه خود و داشتن یک هدف واحد، به‌عنوان افراد تبلیغی جامعه همیشه هوشیار و بیدار باشیم و در جبهه‌های فرهنگی از اسلام دفاع کنیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول