اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

امر به معروف و نهی از منکر «محله‌محور» می‌شود/اجرای آزمایشی طرح در 40 محله شهرکرد

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: طرح محله‌محور با هدف بسترسازی امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه آغاز به کار کرده و اجرای آزمایشی آن در چند محله شهرکرد نتایج مطلوبی به‌دنبال داشته است.

امر به معروف و نهی از منکر «محله‌محور» می‌شود/اجرای آزمایشی طرح در 40 محله شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه این ستاد از بهمن ماه سال گذشته افتتاح شده و تا کنون در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت‌های بسیاری انجام داده است، گفت: رایزنی جذب یک میلیارد تومان بودجه جهت ساخت ساختمان ستاد، معرفی رابط جهت پیگیری مطالبات مردمی، دیدار و نشست با مدیریت برنامه‌ریزی استان جهت جذب منابع مالی به منظور تأمین تجهیزات ستاد و رایزنی برای واگذاری مسکن و ساختمان اداری از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه سخت‌افزاری است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری افزود: فعالیت‌هایی نیز در حوزه نرم‌افزاری با رویکرد احیای امر به معروف و نهی از منکر در میان آحاد مردم و پرچم‌داری مطالبه‌گری انجام شده است که تشکیل هیئت اندیشه‌ورز با تعدادی از نخبگان، برگزاری نشستی با مدیرکل صدا و سیما در خصوص تولید برنامه‌هایی با محوریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نشست با اصحاب رسانه و فضای مجازی برای اولین‌بار در خصوص فرهنگ‌سازی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از جمله این فعالیت‌ها است.

وی ادامه داد: آموزش گروه‌های جهادی، راه‌اندازی سامانه پیامکی، دیدارهای مردمی و ایجاد روحیه مطالبه‌گری با شعار «بی‌تفاوت نباشیم»، پیگیری مطالبات کارگران از جمله کارگران برفاب و آبداران و ... بخشی از گزارش عملکرد سه‌ماه و نیمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان است که البته کارهای بسیاری بر زمین مانده و همت همگان را می‌طلبد تا با قدرت بیشتری پیش برویم.

احمدی در پایان به طرح «محله‌محور» اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف درگیر کردن مردم در حل کردن مشکلاتشان در استان آغاز به کار کرده و تاکنون شهرکرد به ۴۰ محله تقسیم شده و در چند محله پایلوت این طرح به صورت آزمایشی اجرا و نتایج مطلوبی نیز کسب شده است که هدف ما از اجرای این طرح بسترسازی امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه است و همین امر را از مسئولان انتظار داریم نه احیای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها زیرا که این امر بخشی جداگانه است.

لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای اجرای طرح «محله‌محور»

حجت الاسلام مجتبی محمدی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به طرح «محله پیشران-شهر پیشرفته» بیان کرد: این طرح با هدف اینکه اگر محله‌ها به پیشرفت برسند شهر و در نتیجه استان به پیشرفت می‌رسد در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته است که برخی از اهداف این طرح شامل احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه، زمینه‌سازی مشارکت مردم در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی مشارکت مردم در کمک به دولت و حاکمیت است.

معاون مطالبه‌گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه داد: این طرح در عرصه‌های سلامت و پیشرفت، جهاد و پیشرفت، مدرسه و پیشرفت، نشاط و پیشرفت، رسانه و پیشرفت، دولت و پیشرفت فعالیت خواهد کرد که به صورت آزمایشی در شهر شهرکرد در طول یک سال اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح شهرها به محلات کوچکتری تقسیم می‌شود و افراد و دستگاه‌های دخیل در اجرا توجیه خواهند شد تا از چارچوب و روند کار اطلاع داشته باشند.

محمدی به برخی از نهادهایی که می‌توانند در این طرح ستاد را یاری کنند اشاره کرد و گفت: علوم پزشکی در حوزه سلامت و پیشرفت، کمیته امداد در حوزه جهاد و پیشرفت و نشاط محرومان، بهزیستی در حوزه جهاد و پیشرفت، آموزش و پرورش در حوزه مدرسه و پیشرفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مدرسه و پیشرفت و ... با تعیین سرفصل‌های آموزشی، اعزام استاد و تعیین رابط در طرح برای پیگیری امور همکاری متقابل با هسته‌های تخصصی را داشته باشند.

تجهیز ستاد امربه معروف تا هفته آینده

ابراهیم شریفی نیز در ادامه با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز ستاد تا هفته دیگر در اختیارشان گذاشته می‌شود، افزود: طرح محله‌محور طرحی مطلوب و مورد توجه است اما لازمه آن این است که شرح وظایف و جزئیات طرح برای دستگاه‌ها تبیین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: جای برخی از دستگاه‌ها از جمله فنی و حرفه‌ای، کانون مساجد، کانون‌ پرورش فکری، تبلیغات اسلامی، اوقاف و نهاد کتابخانه‌ها در دستگاه‌های همکاری کننده این طرح خالی می‌باشد، لازم است از همه ظرفیت‌های استان استفاده شود نه اینکه یک دستگاه برای یک کار معرفی شود بلکه از مجموعه دو یا چند دستگاه و عملکرد کمیته‌ای برای انجام امور استفاده شود تا سبب جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و رسیدن به نتیجه مطلوب شود.

مدیرکل صداوسیمای چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه آموزش، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی وظیفه اصلی صدا و سیما است، گفت: رسالت رسانه در این سه حوزه تقسیم می‌شود و پیگیری، حل و مطرح کردن مشکلات مردم را از وظایف اصلی خود می‌داند لذا گنجاندن وظایف ذاتی جزو وظایف ستاد درست نیست.

افشارنیا افزود: مواردی که لازم است را به پیگیری می‌کنیم و علاوه بر رصد و پیگیری ما ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر نیز باید با ما همکاری و همراهی لازم را داشته باشد.

اختصاص بخشی از فضای تبلیغاتی شهر به ستاد امر به معروف

در پایان جلسه نیز 6 بیلبورد تبلیغاتی از ۴۰ بیلبورد تبلیغاتی شهرداری به ستاد امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داده شد و بیان شد در محل‌هایی که نصب داربست برای شهروندان خطر ایجاد نکند نیز از داربست برای تبلیغات این ستاد استفاده شود، همچنین ۱۰ اتوبوس شهری از سمت شرکت اتوبوسرانی به این ستاد داده شد تا با موضوعات مختلف در راستای فرهنگ‌سازی امربه معروف و نهی از منکر طراحی شوند.

انتهای پیام/68036
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول