اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

منطق عجیب اشغالگر صهیونیست مقابل زنی که خانه‌اش را دزدیده!

یک اشغالگر صهیونیست در جواب زنی که ساکن محله شیخ جراح است و به او اعتراض می‌کند چرا خانه مرا دزدیدی؟ می‌گوید: «تو به هر حال نمی‌توانی برگردی اینجا! من هم ندزدم دیگری می‌آید.»

منطق عجیب اشغالگر صهیونیست مقابل زنی که خانه‌اش را دزدیده!

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: چند روزی می‌شود که وحشی‌گری‌های صهیونیست‌های اشغالگر در برخی مناطق فلسطین مثل منطقه «شیخ جراح» در قدس شریف بیش از پیش شده است. این درگیری‌ها حتی به داخل مسجدالاقصی نیز کشیده شده و مبارزان حماس و جهاد اسلامی تمام‌قد مقابل این وحشی‌گری‌ها ایستاده‌اند. 

روز گذشته گروه‌های مقاومت، اعلام کردند ضرب‌الاجلی که به اشغالگران داده بودند تا دست از اقدامات خود بردارند به پایان رسیده و شلیک موشک را از نوار غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

 

آغاز عملیاتی که مقاومت فلسطینی نام «شمشیر قدس» را برایش برگزید

 

در این میان بیش از ۲۰ فلسطینی بر اثر حملات رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند و تعدادی نیز به زور از خانه‌هایشان بیرون شدند، اما چرا این بار منطقه «شیخ جراح» بیش‌تر مورد تجاوز اسراییلی‌ها قرار گرفته و ویژگی این منطقه چیست؟

شیخ جراح یک محله در شهر قدس است که ساکنانش را ۴ خانواده بزرگ فلسطینی تشکیل داده‌اند. اعضای ساکن این خانواده‌ها در شیخ جراح به ۵۰۰ نفر می‌رسد. آنها آوارگانی هستند که سال ۱۹۴۸ میلادی به زور از سرزمین پدری‌شان در مناطق دیگری از فلسطین رانده شده بودند و توسط اردن در این محله در شهر قدس سکونت داده شدند. آن سال‌ها حاکمیت کرانه باختری و قدس در دست اردن بود. 

یک ماه قبل یعنی بعد از گذشت ۷۳ سال از آن ماجرا، در یکی از دادگاه‌های رژیم اشغالگر بنا شد فلسطینی‌های محله شیخ جراح خانه‌هایشان را خالی کنند و بگذارند و بروند. با زور یا با پای خود!

مردم این محله در برابر این ظلم تا جایی که می‌توانستند مقاومت کردند. در میان آنها زنی که خانه‌اش اشغال شده بود، تابلویی مقابل دوربین رسانه‌ها گرفت که در آن نوشته بود: «اینجا خانه من است؛ خانه الغاوی

همچنین یک اشغالگر صهیونیست در جواب زنی که به او اعتراض می‌کند: چرا خانه مرا دزدیدی؟ با زورگویی تمام می‌گوید: «تو به هر حال نمی‌توانی برگردی اینجا! من هم ندزدم دیگری می‌آید.»

این تنها بخشی از ماجرای غم‌انگیز و باورنکردنی مردم فلسطین در روزهای عادی زندگی‌شان به حساب می‌آید. روزهایی که نه تنها حکام اروپایی، بلکه سران بی‌غیرت عربی نیز زبان در کام گرفته‌اند و چشم در مقابل این حجم از ظلم به یک ملت بی پناه، فرو بسته و کور شده‌اند.

حالا که مبارزان حماس از آسمان و مجاهدان جهاد اسلامی در زمین این اشغالگرهای وحشی را شکار می‌کنند و سرزمین‌های اشغالی را به لرزه درآورده‌اند، ساکنان صهیونیست ابراز ناراحتی می‌کنند که چرا مقاومت، خانه‌های اشغالی آنها را مورد هدف قرار می‌دهد؟!

 

ساکن سرزمین های اشغالی که می گوید: حماس بس کن!

 

ماجرا به همین مقدار که مشاهده می‌کنید، مضحک و در عین حال، غم‌انگیز است. منطقی که در قرن ۲۱ می‌گوید باید صاحبان خانه به زور بروند و اگر ما شما را کشتیم، حق ندارید عکس العمل نشان دهید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول