اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افتتاح 174 خانه هلال در آذربایجان‌غربی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از افتتاح 174 خانه هلال احمر در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه و می‌شود.

افتتاح 174 خانه هلال در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امیر جعفرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، از کاهش ۴۶.۶ درصدی مجموع حوادث طی سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته شاهد امدادرسانی نیروهای جمعیت هلال احمر در یک هزار و ۱۰ حادثه در استان آذربایجان‌غربی بودیم.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر یک سازمان مردم نهاد است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۴ هزار و ۶۲۴ نفر امدادگر و عضو امداد و نجات جمعیت هلال احمر در آذربایجان‌غربی فعال هستند و تعداد یک هزار و ۱۵۳ تیم در سوانح و حوادث به افراد حادثه دیده ارائه خدمات می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از افتتاح ۱۷۴ خانه هلال در مناطق روستای طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله و رویارویی با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.

جعفرزاده با اشاره به اهداف ایجاد خانه هلال احمر در مناطق روستایی تصریح کرد: هدف از توسعه و تقویت خانه‌های هلال برگزاری دوره‌های آموزش همگانی کمک‌های اولیه، تغییر سبک زندگی و امید آفرینی و آموزش و آمادگی مقابله با بلایا و مخاطرات در مناطق روستایی و شهرستان‌ها می‌باشد در این راستا با افزایش تاب آوری و آمادگی جوامع محلی در امر کمک و امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح قبل از رسیدن نیروهای امدادی هر فرد بتوانند اقدامات اولیه را انجام و با آرامش در کنار افراد آسیب دیده و خانواده خود باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته تعداد یک هزار و ۱۵۳ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر در حوادث به وجود آمده حضور داشتند و به تعداد چهار هزار و ۸۵۸ آسیب دیده در هزار و ۱۰ مورد امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه تقویت توان امداد و نجات از مهمترین اهداف سازمان است، بیان کرد: میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای از آغاز تا پایان عملیات یک ساعت و ۲۲ دقیقه بوده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: وقوع بیشترین حوادث طی سال گذشته در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، سلماس بوده است.

وی یادآور شد: سال گذشته تعداد ۲۰۶ نفر از افراد گرفتار دربرف کولاک نیز توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی در پایگاهها اسکان داده شدند.

جعفرزاده با اشاره به ایام شیوع کرونا و اقدامات انجام شده توسط سازمان هلال احمر افزود: سازمان جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی همزمان با شیوع کرونا اقدام به توزیع ۳ هزار و ۴۰۰  بسته معیشتی  بین گروه‌های آسیب دیده از کرونا کردند و تعداد  ۱۰۰ هزار ماسک و اهدا ۶ هزار و ۸۹۸ واحد خون توسط داوطلبان در سال گذشته و تجهیز ۲۴۰ قلم تجهیزات در بانک امانات پزشکی انجام شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر در خصوص ویژه برنامه‌های هفته هلال احمر، خاطرنشان کرد: از ۱۸ لغایت ۲۴ اردیبهشت ماه به اجرای برنامه‌هایی مانند اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق کم برخوردار، برگزاری دوره های آمادگی در برابر مخاطرات برای خانه‌های هلال، فراخوان عضویت، فراخوان اهدا خون توسط کارکنان و اعضای جمعیت هلال، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ... با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که طی این هفته انجام می‌شود.‌

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول