اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

دهقان: برای حل مشکلات مردم برنامه دارم/ دولت من بر اساس شایستگی شکل خواهد گرفت

وزیر سابق دفاع بعد از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مشکلات کشور ناشی از عدم شفافیت است، آنهم شفافیت دایمی نه در انتخابات.

دهقان: برای حل مشکلات مردم برنامه دارم/ دولت من بر اساس شایستگی شکل خواهد گرفت

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس حسین دهقان داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از نام نویسی در این انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: چیزی که در کشور ما معنی ندارد زمان است. زمان حلال مشکلات کشور ما است. من حسین دهقان همانطور که گفته بودم روز اول ثبت نام آمدم.

وی ادامه داد: عرصه انتخابات جای سلبریتی های سیاسی نیست. مردم ما شایسته زندگی بهتر از این هستند. باید با مردم رو راست بود. مشکلات کشور ناشی از عدم شفافیت است، آنهم شفافیت دایمی نه در انتخابات. با داشتن برنامه برای حل مشکلات جامعه پا به عرصه انتخابات گذاشته ام و در این مسیر بعد از عنایت خداوند به یاری مردم چشم دوخته ام.

دهقان افزود: دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است. دولت من دولتی سازنده است که صرفاً بر اساس شایستگی افراد ساخته می شود.

دهقان تاکید کرد: دولت من، دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است که همه با هم برابر هستند فارغ از هرگونه تبعیضی. دولت من دنبال ایجاد آرامش واقعی در زندگی مردم خواهد بود. 

وی درباره برنامه‌های خود در حوزه سیاسیت خارجی گفت: سیاست خارجی دولت من، بر اساس تعامل با همه کشورها با اولویت همسایگان و کشورهای مسلمان و دوست خواهد بود. در این مسیر ارتباطات دوجانبه و چندجانبه را سامان خواهیم داد. در این باره برقراری هیچگونه ارتباطی با دولت اسرائیل متصور نیستیم اما با دیگر کشورها از موضع اقتدار، قدرت و اصول سه گانه عزت، حکمت و مصلحت، برای تامین امنیت و تعامل ملی تفاهم می‌کنیم. 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که نگرانی ندارید سرنوشت شما هم مانند دیگر کاندیداهای نظامی در انتخابات شود؟ گفت: حرف اول و آخر را مردم می‌زنند. هیچ حزب و جریانی در این رابطه قدرت ندارد و ما مقهور هیچ گروه و جریان و قدرتی نمی‌شویم. 

وی درباره برجام نیز گفت: برجام  یک تصمیم ملی است و مسئولان در چارچوب سیاست‌ها مذاکره می‌کنند. براساس ملاحظات رهبری و شورای عالی امنیت ملی و مجلس برجام صادر شده است و این ملاحظات باید در اجرای آن مورد توجه قرار می گرفت. به نظر من برجام در  اجرا مشکلاتی دارد. اگر سکان ریاست جمهوری را به دست گرفتم بر مبنای قدرت ملی کار را ادامه می‌دهم.

دهقان درباره اینکه برخی روسای جمهور می‌گویند آزادی عمل نداریم، گفت: رئیس جمهور نیازی به دفاع از حیطه اختیارات خود ندارد و باید مسئولیت‌های خود را در چارچوب قانون انجام دهند و اگر کسی گفته قدرت ندارد، از خودش سوال کنید.

وی درباره برنامه خود بیان کرد: برای تنظیم برنامه‌ام طی 2 سال با همه اصناف و اساتید دانشگاه نشست های چهره به چهره داشتم و این برنامه، متکی بر واقعیت های جامعه و مشکلات ملموس کشور تهیه شده است. باید کشور را از چنگال کسانیکه در طول زمان در قالب گروه ها و باند ها و طایفه ها قدرت و منافع را بدست گرفتند، خارج کنیم. همکاران من در این راه، پاکدست، توانمند هستند. 

دهقانی درباره اینکه اگر آقای رئیسی کاندید شود، کناره‌گیری می‌کنید؟ گفت: نه منتظر کسی هستم و نه در گرو آمدن کسی ماندم.

وی در پاسخ به اینکه آیا با نظامیان ائتلاف خواهد کرد؟ خاطرنشان کرد: هرکسی تکلیف خود را می‌داند و من چنین تکلیفی برای خود قائل نیستم. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره اسامی وزرای خود گفت: اسامی وزرا برای خودم روشن است ولی الان اعلام نمی‌کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول