اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون وزیر دفاع عربستان وارد بغداد شد

معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در رأس یک هیأت بلندپایه، امروز(سه‌شنبه) وارد بغداد شد.

معاون وزیر دفاع عربستان وارد بغداد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز»، معاون وزیر دفاع عربستان، امروز (سه‌شنبه - 11 می) در سفری رسمی در رأس یک هیأت بلندپایه وارد بغداد شد.

پایگاه خبری روسیا الیوم با انتشار این خبر نوشت که خالد بن سلمان بن عبدالعزیز قرار است در این سفر، علاوه بر دیدار با وزیر دفاع عراق، با روسای سه‌گانه عراق نیز گفت‌وگو کند.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، ۳۱ مارس گذشته در رأس یک هیأت بلندپایه به عربستان سعودی سفر کرده بود و با مقامات این کشور درباره توسعه روابط دوجانبه و رفع کلیه اختلافات فیمابین از طریق کمیته مشترک سعودی - عراقی رایزنی کرده بود.

 شیوه‌های مقابله با بحران‌های جاری در منطقه، هماهنگی اقتصادی، حمایت از طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری پیشنهادی از سوی هیأت سرمایه‌گذاری ملی عراق به شرکت‌های سعودی و تسهیلات دولت عراق به این شرکت‌ها و توجه به ایجاد پروژه‌های مشترک از مهمترین‌ محورهای این سفر بود.

روابط بغداد و ریاض در چند دهه اخیر فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. مناسبات عراق و عربستان از سال ۱۹۹۰ در دوره دیکتاتوری صدام قطع شد. هر چند که در سال ۲۰۰۴ در پی سرنگونی صدام این روابط از سر گرفته شد اما عربستان از آن زمان تا سال ۲۰۱۵ روابط پرتنشی را با بغداد داشت و سفیری در این کشور نداشت. اما در دسامبر این سال، کنسولگری عربستان در بغداد، پس از ۲۵ سال بازگشایی شد و روابط دو طرف از سر گرفته شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول