اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مشکل برق‌رسانی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برطرف شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: مشکل برق‌رسانی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، با احداث هرچه سریع‌تر پست ۶۳ کیلوولت سیار و یا ثابت برطرف شود.

مشکل برق‌رسانی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن آل‌بویه بعدازظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات برق‌رسانی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار که در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: سه منطقه ویژه اقتصادی در حال حاضر در استان وجود دارد که تکمیل و راه‌اندازی و تقویت آنها، نقش بسیار مطلوبی می‌توانند در بحث اشتغال، اقتصاد، صنعت و تولید استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم نقش این مناطق ویژه اقتصادی در اقتصاد استان تقویت شود، افزود: لازم است تا با قیمت‌گذاری صحیح زمین و واگذاری به متقاضیان، از محل درآمد و منابع حاصل از این مهم، منطقه‌های ویژه اقتصادی برای تکمیل زیرساخت‌های خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: پیشنهاد داریم تا مشکل برق‌رسانی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، با احداث هرچه سریع‌تر پست ۶۳ کیلوولت سیار و یا ثابت برطرف شود.

آل‌بویه افزود: امکان افزایش ظرفیت شرکت توزیع نیروی برق استان برای فروش برق به سرمایه‌گذاران جدید وجود ندارد و باید ظرفیت استفاده شده نیز هرچه سریع‌تر آزاد شود.

وی گفت: تأمین هرچه سریع‌تر زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز برای منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، در جذب متقاضیان و سرمایه‌گذاران تأثیر بسزایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: در این مسیر و حل مشکل موجود، منطقه ویژه اقتصادی گرمسار می‌تواند از ظرفیت‌ها و منابع شرکت ایدرو استفاده کند.

برق‌رسانی به منطقه اقتصادی گرمسار در دست بررسی

سعید متقی، فرماندار شهرستان گرمسار نیز در این جلسه اظهار کرد: مسأله برق‌رسانی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، در ماه‌های پایانی سال گذشته و در جلسه‌ای با حضور استاندار مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در آن جلسه مصوب شد طرح برق‌رسانی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در دو بخش و توسط برق منطقه‌ای و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بررسی و پیگیری شود.

فرماندار گرمسار بیان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور صالحی‌نیا، معاون وزیر صمت نیز موضوع برق‌رسانی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار مورد بررسی قرار گرفت.

متقی اظهار کرد: در گام نخست و کوتاه‌مدت، برق موردنیاز سرمایه‌گذاران و متقاضیان برای ساخت و ساز، توسط شرکت توزیع نیروی برق استان تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: در گام دوم و برای رفع مشکل به صورت بلندمدت، نیاز است تا رایزنی‌ها و پیگیری‌ها برای عقد تفاهم‌نامه‌ای مشابه شرکت گاز استان با منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، با شرکت برق منطقه‌ای استان انجام شود.

انعقاد تفاهم‌نامه برای گازرسانی به منطقه اقتصادی گرمسار

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: در خصوص بحث تأمین برق منطقه ویژه اقتصادی گرمسار امروز این جلسه به‌منظور جمع‌بندی نیاز و وضعیت استان و اقدامات انجام‌شده و در حال انجام برگزار شده است.

مهدی سلامتی افزود: در مورد گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، تفاهم‌نامه‌ای کامل بین منطقه ویژه و شرکت گاز استان سمنان منعقد شده است.

وی بیان کرد: در بلندمدت و برای رفع مشکلات و موانع در خصوص این مهم، می‌توان از این تجربه استفاده کرد تا تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت برق منطقه‌ای استان و منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برای احداث پست ۶۳ کیلووات برق منعقد شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان افزود: شرکت برق منطقه‌ای استان سمنان برآورد هزینه احداث پست ۶۳ کیلووات ثابت و سیار و خط انتقال آن را انجام و ارائه دهد تا در این خصوص تصمیمات لازم بنا بر شرایط اتخاذ شود.

راه‌اندازی واحدهای تولیدی تا ۲ ماه آینده

حسین فرهیدزاده، سرپرست منطقه ویژه اقتصادی گرمسار نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۹۰ سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی، در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار حضور دارند که برخی از این واحدها بالغ بر دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه اقدامات در خصوص منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در چهار فاز به پیش می‌رود، گفت: فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده و تمرکز ما در مسیر پیش رو بر افتتاح و بهره‌برداری از فاز دوم است.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با بیان اینکه اشتغال‌زایی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، بسیار حائز اهمیت است، گفت: در افق طرح منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، ۴ پست ۶۳ کیلوولت و یک پست ۴۰۰ کیلوولت برق اندیشیده شده است.

فرهیدزاده عنوان کرد: در حال حاضر طراحی خط انتقال برق انجام شده و مورد تأیید نیز قرار گرفته است.

وی افزود: امروز تقاضا داریم تا با همراهی و همفکری، در جلسه امروز وضعیت فعلی را بررسی و راهکارهای حل این مهم را ارائه و به نتیجه مشخص دست یابیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول