اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

توفان گرد و خاک در شرق کشور/هشدار بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها در بارش های بهاری

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا شنبه ۲۵ اردیبهشت در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در برخی ساعات احتمال وقوع توفان گرد و خاک وجود دارد.

توفان گرد و خاک در شرق کشور/هشدار بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها در بارش های بهاری

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در سواحل خزر بارش باران و وزش باد داریم همچنین امروز و فردا در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر و رعد و برق پیش بینی می شود و پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، شرق سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در سواحل خزر و استان های زنجان، البرز، تهران، قزوین، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، شمال فارس و ارتفاعات خراسان شمالی و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و در نقاط مستعد احتمال تگرگ وجود دارد.

اصغری اظهار کرد: در استان هایی که ذکر شد تا اوخر وقت جمعه هفته جاری احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی،  وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک و شکستن درختان وجود دارد.

وی افزود: در این راستا توصیه می شود خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست و عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته، در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در اضافه کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در سواحل خزر و شمال غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز، مرکز کشور، دامنه های زاگرس، شمال فارس، ارتفاعات شمال هرمزگان و بخش‌هایی از کرمان و یزد بارش خواهیم داشت.

اصغری گفت: روز شنبه ۲۵ اردیبهشت در استان کرمان، استان های واقع در مناطق مرکزی کشور، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: از امروز تا شنبه ۲۵ اردیبهشت در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در برخی ساعات احتمال وقوع توفان گرد و خاک وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در اردبیل و غرب سواحل خزر دما ۸ تا ۱۴ درجه و در شرق سواحل خزر دما ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان‌کرد: آسمان تهران فردا ابری در بعدازظهر افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۹ و ۱۹ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر و اردبیل با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول