اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

جهاد با نفس، مقدمه و بستر شهادت است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مبارزه با نفس جهاد اکبر و جنگ با دشمن بیرونی جهاد اصغر است و جهاد با نفس و جهاد با شیاطین جنی و انسی مقدمه و بستر شهادت است و شهید در این بسترها جایگاه پیدا می‌کند.

جهاد با نفس، مقدمه و بستر شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر امروز در یادواره شهدای گمنام دانشگاه بجنورد اظهار کرد: واژه شهید با جهاد، مبارزه و جان دادن آمیخته است؛ زیرا قصه شهادت رسیدن به کمال و سعادت با جهاد است.

وی گفت: جهاد با نفس، جهاد با شیطان و جهاد با شیاطین انسی بستری برای شهادت است و شهید در همین بسترها جایگاه پیدا می‌کند و توفیق شهادت در جهاد اصغر می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی  تصریح کرد: قرآن کریم جهاد اکبر، جهاد کبیر و جهاد اصغر را تعریف می‌کند که مبارزه با نفس جهاد اکبر است؛ ازاین‌رو باید در زندگی جهاد اکبر داشته باشیم تا بتوانیم به سعادت برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بالاترین دشمن را نفس انسان دانست و گفت: شهید اگر توانسته به جهاد اصغر برسد ابتدا در جهاد اکبر پیروز شده است؛ زیرا بدون مبارزه با نفس، انسان به جنگ با دشمن بیرونی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: اگر خواسته‌های نفسانی در انسان رخنه کند او نمی‌تواند از دنیا جدا شود. لذا سرکوب خواسته‌های نفس گامی برای رسیدن به خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری بیان کرد: کسانی که هشت سال جنگ را در میادین نبرد بودند و گاهی چند بار مجروح می‌شدند و دوباره به جبهه می‌رفتند، با نفس خود مبارزه کرده بودند.

امام جمعه بجنورد هدف شیاطین انسی را تحمیل عقاید به مردم دانست و اظهار کرد: قرآن کریم مؤمنان را توصیه می‌کند تا دنباله‌روی تفکرات کفار نباشند.

وی عدم تبعیت از ادعاهای دروغین کفار مانند انسانیت و حقوق بشر را امری لازم برشمرد و گفت: این افراد در زمان پیامبر گرامی اسلام نیز بودند، حق و باطل را با هم درمی‌آمیختند و مردم را به گمراهی می‌کشاندند، هرچند لباس دین را نیز گاهی بر تن داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه استکبار جهانی می‌خواهد تفکرات خود را بر جهان تحمیل کند و اگر کسی این تفکرات را نپذیرد او را تحریم و تهدید می‌کنند، گفت: این در حالی است که اسلام مردم را به دین فرامی‌خواند؛ اما اگر کسی نپذیرفت می‌گوید اکراهی در پذیرش دین وجود ندارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول