اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هکرهای شبکه سوخت‌رسانی آمریکا: پول می‌خواهیم

هکرهایی که اخیراً شبکه خط لوله انتقال سوخت به شرق آمریکا را هک کرده‌اند می‌گویند؛ هدف‌شان باج‌گیری است.

هکرهای شبکه سوخت‌رسانی آمریکا: پول می‌خواهیم

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، روز جمعه یک گروه هکر که اداره تحقیقات فدرال آمریکا نام آنها را دارک ساید معرفی کرده به بزرگترین شبکه خط لوله انتقال سوخت در آمریکا حمله کردند و به همین خاطر فعالیت این شبکه که نیمی از سوخت مورد نیاز شرق آمریکا را  تأمین می‌کند متوقف شد.

این هکرها البته گفته‌اند که به دنبال ایجاد اغشتاش نیستند و هدف‌شان از این حمله دریافت باج و پول بوده است.

از آنجا که شرکت اپراتور خط لوله هنوز موفق به راه‌اندازی دوباره آن نشده این نگرانی وجود دارد که تداوم تعطیلی کلونیال به ایجاد اختلال جدی در شبکه توزیع سوخت در آمریکا منجر شود.

این هکرها گفته‌اند هدف ما پول درآوردن است نه اینکه بخواهیم در جامعه مشکل ایجاد کنیم. البته در این بیانیه حمله‌کنندگان سایبری نگفته‌اند که چقدر پول می‌خواهند و البته شرکت کلونیال هم هیچ واکنشی نسبت به این زمینه نداشته و مقامات آمریکایی هم می‌گویند هیچ مذاکره‌ای برای پرداخت باج با هکرها نداشته‌اند. 

اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به اف‌بی‌آی، وزارت انرژی و همچنین کاخ سفید همگی تلاش کرده‌اند تا به سرعت در برابر حمله سایبری مذکور واکنش نشان داده و سروری که هکرها از آن برای حمله سایبری استفاده کرده‌اند طی روزهای گذشته خاموش شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول