اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

یک یا چند نامزد انتخابات؛ تجربیات گذشته چه می‌گوید؟

نامزد جریان حزب اللهی و انقلابی در ایام ثبت نام، تبلیغات و مناظره های انتخاباتی، باید منحصر به یک نفر باشد یا چند نفر؟

یک یا چند نامزد انتخابات؛ تجربیات گذشته چه می‌گوید؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمد ایمانی طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت:

نامزد جریان حزب اللهی و انقلابی در ایام ثبت نام، تبلیغات و مناظره های انتخاباتی، باید منحصر به یک نفر باشد یا چند نفر؟

منطقا در پایان ماراتُن انتخابات و در روز رای گیری، تنها باید یک نامزد طیف نیروهای انقلابی در میدان رقابت باشد؛ اما این بدان معنا نیست که فقط یک نفر از میان نامزد های این طیف ثبت نام کند.

تجربه انتخابات گذشته نشان می دهد، طیف مقابل با چند نامزد به میدان می آمد تا راحت تر بتواند فضا سازی کند، از چند جبهه تبلیغات (عملیات) کند و به جای پاسخگویی، طلبکار باشد. در همین انتخابات چهار سال قبل، جهانگیری به عنوان یار کمکی و نامزد پوششی نامزد شد.

این کار البته اقدامی متقلبانه و نوعی دوپینگ غیر قانونی در خدمت رئیس دولت مستقر بود؛ اما به هر حال انجام شد و او جور حمله به دیگر نامزد ها به نیابت از روحانی را کشید و اذهان را منحرف کرد.

از این جهت، جهانگیری غیر از مسئولیت های مستقیمش در ستاد اقتصادی دولت و عملکرد منفی آن، در ابقای روحانی با همه خسارت هایش هم مسئول است و نمی تواند شانه از بار کارنامه خراب دولت خالی کند.

مطابق آنچه گفته شد، نامزد جریان حزب اللهی هنگام ثبت نام و مناظره ها باید بیش از یک نفر باشد تا بتوانند ضمن دفاع درست، مجال تبیین واقعیات و طرح مطالبات مردم را داشته باشند.

بر خلاف برخی دغدغه ها درباره کثرت نامزد های منسب به جبهه انقلاب -که در جای خود دغدغه درستی است- معتقدم تعدد نامزد ها به شرط مدیریت شدن و هماهنگی و هم افزایی، فرصت است. این البته به معنای تکرار تشتّت سال ۹۲ نیست؛ اختلاف و چند دستگی، عین خُسران است.

انتخابات بر خلاف گذشته، یک امر ساده و خطی است و پیچیدگی های جدیدی را شاهد است. این پیچیدگی ها، همدلی و تعاون و انسجام بیشتر را طلب می کند.

و سرانجام اینکه؛ از همین حالا باید برای "دولت جوان حزب اللهی" به عنوان یک تیم (و نه فقط شخص رئیس جمهور) تدارک کرد. بسیاری از نامزد های مطرح -صرف نظر از این که در تراز ریاست جمهوری باشند یا نباشند- می توانند جزو گزینه های قابل بررسی برای حضور در دولت آینده باشند.

مهم تر از هر اتفاق دیگر در میدان انتخابات، و ارزشمند تر از هر رفتار دیگر، این همدلی و هم افزایی و طراحی مشترک است که می تواند حرکت ساز و برکت آفرین باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول