اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تشکیل 5 کمیته تخصصی برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: پنج کمیته تخصصی شهدا و اشخاص، جغرافیا، فرهنگی، اجتماعی و نظامی تشکیل شده که در راستای نظارت بر محتوای کمیته‌ها سه کارگروه نظارت تشکیل شده است.

تشکیل 5 کمیته تخصصی برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی ظهر امروز در نشست دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس است استان مرکزی از سال‌های گذشته برای این مسئله برنامه‌ریزی‌های جدی انجام داده است.

وی افزود: از ۶ سال گذشته با تشکیل ستاد پیشینه رزم استان مرکزی بازخوانی و تبیین نقش استان مرکزی در دفاع مقدس آغاز شد و بسیاری از علاقه‌مندان با توجه به علاقه و دغدغه‌ای که داشتند در این ستاد مشغول شدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: با تشکیل ستاد کنگره شهدای استان مرکزی فعالیت در راستای بازخوانی و تبیین نقش استان در دفاع مقدس شکل جدیدی به خود گرفت و کار به شکل ویژه‌ای دنبال شد که بیش از ۱۸ اجلاسیه تخصصی و یک هزار برنامه فرهنگی در راستای کنگره در سال ۹۸ برگزار شد.

کریمی با بیان اینکه در سال گذشته با تشکیل ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فعالیت‌ها با محوریت کنگره شهدا ادامه پیدا کرد و استان مرکزی توانست بیش از ۵ هزار برنامه در این راستا برگزار کند ادامه داد: در سال جاری برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس در دو بعد تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان پیشرفت‌های بسیار خوبی انجام شده که تهیه بیش از ۶۲۵ مدخل تنها بخشی از اقدامات است تصریح کرد: نقش کلیه اقشار، نهادها، اماکن، دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی در دانشنامه دفاع مقدس به طور ویژه بررسی می‌شود که در این راستا سلسله جلسات تخصصی با دستگاه‌ها و گروه‌های زیادی برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه شورای عالی دانشنامه استانی دفاع مقدس با حضور اساتید دانشگاه‌ها و پیشکسوتان دفاع مقدس تشکیل شده و ریاست آن بر عهده فرمانده سپاه روح‌الله است خاطرنشان کرد: همچنین پنج کمیته تخصصی شهدا و اشخاص، جغرافیا، فرهنگی، اجتماعی و نظامی تشکیل شده که در راستای نظارت بر محتوای کمیته‌ها سه کارگروه نظارت تشکیل شده است.

کریمی گفت: کارگروه‌های نظارت در بخش‌های محتوایی، علمی و ادبی فعالیت می‌کنند که در بخش محتوایی برای جلوگیری از تحریف، در بخش علمی برای ساختار دایره المعارفی و برای اقدامات ویراستاری کارگروه ادبی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: جلسات دانشنامه دفاع مقدس به طور منظم در هفته برگزار می‌شود و انتظار داریم با مشارکت و یاری دستگاه‌های فرهنگی و خصوصاً رسانه‌ها بتوانیم در راستای تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس موفق عمل کنیم و بار دیگر افتخاری دیگر برای استان مرکزی که مرکز شهادت محسوب می‌شود به ثبت برسانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول