اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

برگزاری مراسم یادبود شهدای مدرسه سیدالشهدا(ع) کابل در تهران

جمعی از اقشار مختلف مردم از جمله دانشجویان ایرانی و افغان مراسمی را در یادبود شهدای حمله تروریستی در مدرسه سیدالشهدا کابل در مقابل سفارت افغانستان در تهران برگزار کردند.

برگزاری مراسم یادبود شهدای مدرسه سیدالشهدا(ع) کابل در تهران

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مراسم یادبود و گرامیداشت شهدای جنایت مدرسه سیدالشهدا (ع)کابل عصر امروز (سه شنبه) در مقابل سفارت افغانستان در تهران برگزار شد.

در این مراسم اقشار مختلف مهاجران با در دست داشتن پرچم امام حسین (ع) به یاد شهدای جنایت کابل در مقابل سفارت افغانستان حضور یافتند.

برخی از افراد حاضر در مراسم نیز پلاکاردهای را با عکس دانش‌آموزان شهید شده در این جنایت حمل می‌کردند و برخی از افراد نیز نوشته‌های از جمله "اینجا کربلاست" و "برچی شده کربلا مهدی بیا" که خواهان مجازات عاملان این حادثه بودند.

در ابتدای این مراسم برای شادی روح شهدای کشته شده در این حادثه سوره های از قرآن کریم توسط قاریان ایرانی و افغانستانی قرائت شد.

محمد یکی از افراد حاضر در مراسم به خبرنگار فارس گفت که سالاست به دلیل جنگ در ایران مهاجر شده است.

وی افزود: با شنیدن جنایت کابل قلبم به درد آمده و باید همه دست به دست هم بدهیم تا هیچگاه شاهد چنین حوادثی نباشیم. 

 

در ادامه این مراسم حاضران به یاد شهدا و جان باختگان به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

"سمیه رفیعی" نماینده مجلس ایران نیز با حضور در این مراسم گفت: بنده از طرف تمام مادران ایران و مجلس این حادثه را محکوم و به مردم افغانستان تسلیم می‌گوییم.

وی افزود: ما هر دو ملت از صهیونیسم جهانی خسته و آسیب دیده ایم و حادثه کابل قلب هر انسان آزاده را به درد می آورد.

نماینده مجلس ایران با بیان اینکه ملت ایران و افغانستان یک ملت است، ادامه داد: نظام سلطه همیشه در هنگام خروج دست به جنایت میزند تا به همه بگوید بدون حضور ما امنیتی وجود نخواهد داشت.

وی از رسانه‌های خارجی برای عدم پوشش مناسب حادثه کابل انتقاد کرد و گفت: مردن سگ یه مقام خارجی تیتر یک رسانه می شود ، اما رسانه های غربی از پوشش این حادثه مهم طفره می‌روند.

رفیعی در پایان گفت: ما مردم ایران وافغانستان باید برای خروج از بحران به یکدیگر کمک کنیم و قطعا هر جا نام سیدالشهدا (ع) باشد و امیدوارم به خون های ریخته شده همه مشکلات افغانستان رفع شود.۹

انفجار مهیب در روز شنبه مقابل مدرسه «سیدالشهدا» در غرب کابل کودکان بی‌گناه را هدف حمله قرار داد که در این حادثه شمار زیادی از دانش‌آموزان، معلمان و اهالی محل شهید و زخمی شدند.

 

مقامات افغانستان  آخرین آمار تلفات این حادثه را 85  شهید و 147 زخمی اعلام کردند.

در پایان این مراسم بیانیه‌ای در محکومیت این جنایت و درخواست برای مجازات عاملان قرائت شد.

/انتهای پیام/

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول