اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کرونا به ارزیابی دقیق‌تر شناگاه‌ها در دریای مازندران کمک کرد

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: شرایط مطلوب‌تری از لحاظ بررسی دقیق‌تر شناگاه‌های مازندران در دوران کرونایی داشتیم.

کرونا به ارزیابی دقیق‌تر شناگاه‌ها در دریای مازندران کمک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، شیوع کرونا طرح‌های دریا را در فصل گرم سال گذشته به تعطیلی کشاند و همین موضوع این مهم را به ذهن آورد که مرهمی بر زخم‌های دریا باشد که طی سال‌های گذشته بحث آلودگی‌ها و زباله و سایر مسائل اثرات جبران‌ناپذیری به همراه داشته است.

*۱۸۴ نمونه طی یک سال از دریای مازندران

کامران نصیراحمدی رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در ارتباط با آخرین وضعیت شناگاه‌های مازندران باتوجه به آغاز فصل گرم سال و همچنین اثرات کرونا بر دریای خزر در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در راستای ارزیابی شناگاه‌ها باتوجه به تعطیلی در روزهای کرونایی به نتایج آزمایش‌های میکروبی اکتفا کردیم که نتایج آزمایش‌ها نشان  می‌دهد از ۱۸۴ نمونه طی یک سال به این نتیجه رسیدیم چهار شناگاه آلوده در غرب مازندران داریم.

*چهار شناگاه آلوده در غرب مازندران

وی افزود: دلایل احتمالی آلودگی این چهار شناگاه در غرب مازندران؛ ورود فاضلاب‌های شهری و خانگی به رودخانه‌ها و در نهایت به دریا است.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران  بیان کرد: این شناگاه‌های آلوده شامل  طرح رویان، سیترای نوشهر، نمک‌آبرود و رادیو دریای چالوس است که  مجموع پارامترهای میکروبی بالاتر از حد استاندارد بوده است.

*وضعیت دریا صرفا متاثر از ورود گردشگر نیست 

نصیراحمدی با اعلام اینکه وضعیت دریا صرفا متاثر از ورود گردشگر نیست که باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی طرح‌های دریا تاثیری در وضعیت دریا داشته باشد، تصریح کرد: یکی از مسائل فعالیت‌های بالادست ازجمله ورود فاضلاب و آلودگی به رودخانه‌ها و دریا موجب بروز آلودگی در دریا شده است.

*بررسی ارزیابی ریسک وضعیت بهداشتی شناگاه‌ها

وی به بررسی ارزیابی ریسک وضعیت بهداشتی شناگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت شناگاه اعلام می‌کنیم؛ چراکه این موضوع نشان‌دهنده  ورود آلودگی‌ها از سمت خشکی به دریا است.

*بررسی دقیق‌تر شناگاه‌ها در روزهای کرونایی

وضعیت رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران  اظهار کرد: باید بگوییم در شرایط کرونایی، شرایط مطلوب‌تری از لحاظ بررسی دقیق‌تر در این دوران داریم.

این مسؤول بیان کرد: البته بررسی‌های ما به‌جز طرح‌های محمودآباد بوده که اکثر شناگاه‌های این شهرستان در سال ۹۸ آلوده و تعطیل بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی سیستم فاضلاب شهری در غرب مازندران، خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط موجود باید اقدام عاجل در این راستا صورت گیرد؛ چراکه فضای مسکونی نیز به شدت به دریا نزدیک است که آلودگی‌ها مستقیما وارد دریا می‌شود که سیستم فاضلاب باید خیلی سریع‌تر اتفاق بیفتد.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان گفت: اثر گردشگر در بخش فاز صفر شناگاه دریا ، اثر مشهودی بر دریا نداشته است که  باید تا دیر نشده تصمیمی جدی در ارتباط با جلوگیری از ورود آلودگی به دریا اندیشیده شود.

انتهای پیام/86034/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول