اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اعتبار و تسهیلات زلزله دنا دو برابر سایر مناطق زلزله‌زده کشور است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به نگاه ویژه هیئت دولت در تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی به مردم زلزله زده دنا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی منطقه زلزله زده دنا اختصاص یافت.

اعتبار و تسهیلات زلزله دنا دو برابر سایر مناطق زلزله‌زده کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علیرضا تابش در ادامه سلسله بازدیدهای خود از روند ساخت و سازها در سی‌سخت امروز و در بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان به همراه حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و محلی از برخی محله های شهر سی سخت بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ها و در جمع خبرنگاران هدف از این بازدید‌ها را بررسی روند پیشرفت بازسازی سی‌سخت و سایر روستاها و شهرهای شهرستان دنا عنوان کرد و افزود: کار طبق برنامه پیش‌بینی شده پیش رفته و علی رغم شیوع بیماری کرونا، تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان عملیات اجرایی به خوبی انجام شده است.

تابش با تاکید بر اینکه عملیات آواربرداری تمامی واحدهای مسکونی به اتمام رسیده است، بیان کرد: برخی از  مشکلات باقی مانده که حل می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران، گفت: از تعداد ۱۶۹۹ واحد احداثی اکثرا پروانه‌های ساخت واحدها صادر شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات پی‌کنی و اجرای فونداسیون ها، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ساخت اسکلت فلزی ساختمان ها در مناطق زلزله زده نیز آغاز شده و پیشرفت کار مطلوب است.

تابش گفت: امید است ظرف یک ماه آینده سرعت کار ارتقا بیشتری یابد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع، عنوان کرد: طی دو جلسه هیئت دولت بحث سی سخت سرعت بیشتری گرفت و در مجموع این ۲ مصوبه ۵۰۰ میلیارد تومان تامین کرده و در اختیار مردم گذاشتیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنا به پیشرفت کار سیمان، میلگرد و اسکلت فلزی تامین و در اختیار مردم گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه اکیپ های اجرایی پای کار هستند، گفت: امروز و فردا روند کار و مشکلات طی جلسات در استان مطرح و بررسی خواهند شد.

تابش تصریح کرد: روند کار بازسازی براساس بازسازی مناطق زلزله زده که در سایر نقاط کشور  انجام شده پیشرفت مطلوبی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات و وام بلاعوض نسبت به سایر مناطق زلزله زده در کشور در گذشته معادل ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

تابش با بیان اینکه زیربناها بیش تر از حدی که پیش بینی شده بود توسط مردم در نظر گرفته شده است، گفت: امید است با این اعتبارات بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم.

وی در خصوص وضعیت افراد مستاجر نیز، عنوان کرد: تسهیلات بلاعوض به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و وام به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در صورت ارزیابی خسارت به وسایل و لوازم خانگی این افراد تعلق می گیرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول