اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمادگی ترکمنستان برای صادرات برق به هرات افغانستان

خط انتقال برق در مسیر نیروگاه ماری(ترکمنستان) به شهر هرات در افغانستان آماده راه‌اندازی است.

آمادگی ترکمنستان برای صادرات برق به هرات افغانستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، خط انتقال نیرو در مسیر نیروگاه ماری(ترکمنستان) به شهر هرات  در افغانستان آماده راه اندازی است.

این خط انتقال برق با ظرفیت 220 کیلو ولت، یکی از مراحل ساخت خط  انرژی بین ایالتی و یک خط انتقال نیرو با ولتاژ بالا در مسیر ترکمنستان - افغانستان - پاکستان است.

شرکت ترکیه ای «کالیک انرژی» پیمانکار و سرمایه گذار عمومی در ساخت 260 کیلومتر خط انتقال نیرو است.

شایان ذکر است که متخصصان ترکمنی 876 برج فشار قوی را به موقع نصب کرده و سیم‌هایی را در کل مسیر آویزان کرده اند. مهندسان نیرو همچنین انبساط سوئیچ باز در نیروگاه ماری را به پایان رساندند.

تا پایان ماه می، ساخت و ساز مطابق با برنامه انجام شده است. برای اطمینان از عملکرد خط انتقال نیرو، سیستم‌های ارتباطی از راه دور و حفاظت از رله پیشرفته‌تر با استانداردهای بین المللی در بخش ترکمن نصب می‌شوند.

در جلسه دولت ترکمنستان، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور این کشور، با بیان میانگین شاخص‌های ساخت و ساز در 4 ماه گذشته، به «شاه محمد دوردیلیف» معاون نخست وزیر دستور داد تا سرعت و کارایی کار در ساخت و ساز و صنعت را افزایش دهد.

رئیس دولت خاطرنشان کرد که باید اقدامات در زمینه ایجاد حلقه انرژی در داخل کشور و ساخت خط انتقال برق ترکمنستان - افغانستان - پاکستان ادامه یابد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول