اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

76 درصد زکات در امور نیازمندان هزینه می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در یک سال گذشته در استان در زمینه جمع‌آوری زکات واجب، مستحبی و فطره تحقق ۱۶۰ درصدی را شاهد بودیم که ۷۶ درصد آن در امور نیازمندان و ۲۴ درصد آن در پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است.

76 درصد زکات در امور نیازمندان هزینه می‌شود

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اگر به دنبال این هستیم که زکات در جامعه به عنوان یک گفتمان غالب نهادینه شود باید از نگاه تک بعدی و صرفاً درآمدی پرهیز کنیم، چراکه معتقدیم آثار و فواید پایین دستی زکات کمک به نیازمندان و پروژه‌های عمرانی است و فواید و آثار بالادستی زکات برکت در جامعه و کارآمد کردن مال و تبدیل مال به رزق است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته به همت کارگزاران این نهاد و همکاری خوب مجموعه اعضای شورای زکات استان و رویکرد جهادی و انقلابی ائمه جمعه فرهنگ‍‌سازی و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: در یک سال گذشته در استان زنجان در زمینه جمع‌آوری زکات واجب، مستحبی و فطره تحقق ۱۶۰ درصدی را شاهد بودیم که ۷۶ درصد آن در امور نیازمندان و ۲۴ درصد آن در پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

صفری به پایبندی مردم استان به ویژه مودیان، کشاورزان و آحاد مردم استان به پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و ائمه بزرگوار جمعه در بخش‌ها و شهرستان‌ها ساماندهی خوبی صورت گرفته که موجب اعتماد آفرینی و اطمینان بخشی در جامعه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تقدیر از تعامل و همکاری اعضای شورای زکات استان گفت: دستگاه‌های تبلیغی، تبیینی و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با تهیه بیش از ۲ هزار و ۶۳۴ دقیقه برنامه در بخش زکات گام مهمی در جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در ترویج و فرهنگ پرداخت زکات برداشته و مهندسین پهنه نیز نقش به سزایی در گفتمان‌سازی در این فریضه الهی ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از محل زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان، خدمات متنوعی در بخش‌های مختلف به جامعه هدف این نهاد ارائه شده است، افزود: ساخت، تعمیر و بهسازی پروژه‌های عام المنفعه در روستاها و پرداخت هزینه‌های درمانی، کمک هزینه جهیزیه، کمک معیشت زندگی افراد نیازمند، کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند از محل زکات جمع‌آوری شده از آثار اجتماعی پرداخت این واجب الهی در جامعه است.

صفری با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان به عنوان دبیر شورای زکات این استان در ماه مبارک رمضان جمع‌آوری زکات فطره و کفارات است، گفت: از اقدامات مهم دبیرخانه شورای زکات استان ساماندهی، مدیریت و جمع‌آوری زکات فطره در قالب طرح مسجد محوری و بهره‌گیری از ظرفیت مساجد، مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های بسیج و اماکن مذهبی به منظور تسهیل و تسریع در جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطره و کفارات مومنین روزه دار در عید سعید فطر است که بلافاصله پس از جمع‌آوری با هماهنگی صورت گرفته با بانک‌های منتخب به حساب نیازمندان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به دیگر اقدامات انجام گرفته شورای زکات استان در راستای تسهیل و تسریع در جمع‌آوری زکات مومنین روزه‌دار استان اشاره کرد و افزود: تشکیل ستاد ساماندهی زکات فطره، تهیه و ارسال مکاتبه پنج امضایی به هیأت‌ امنای مساجد، فضاسازی رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی گسترده، تهیه پوستر و تبلیغ شیوه‌های نوین الکترونیکی از دیگر اقدامات شورای زکات بوده است.

صفری با بیان اینکه برای افزایش پرداخت زکات در روستاها  باید از ظرفیت دهیاران استفاده کنیم، افزود: اجر و پاداش معنوی کار در حوزه زکات خیلی بالاتر است و باید تلاش کرد تا شورای زکات در تمامی روستا‌ها تشکیل شود و زکات دهندگان نمونه را نیز به عنوان الگو معرفی کنیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول