اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برای رسیدن به عید واحد مسلمین گفتگوهای علمی و پژوهشی استهلال اهمیت دارد

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان گفت: گفتگوهای علمی و پژوهشی استهلال برای رسیدن به عید واحد مسلمین حائز اهمیت است.

برای رسیدن به عید واحد مسلمین گفتگوهای علمی و پژوهشی استهلال اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم در دومین جلسه ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان در آستانه حلول ماه شوال و عید سعید فطر در سالن وفاق مرکز اسلامی استان گلستان اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در قرآن کریم، احادیث نبی مکرم اسلام (ص) و بزرگان دین به آن توجه فراوان شده است مساله استهلال می‌باشد که در امورات دینی و عبادی مسلمین به ویژه نمازهای پنج گانه، ماه رمضان، حج و عیدین و سایر اعمال دینی اهمیت بسیار زیادی برای مسملین دارد.

وی با تاکید بر استفاده از فرصت باقی مانده ماه رمضان و بهره‌مندی از برکات و فضایل این ماه مبارک، تصریح کرد: یکی از مباحث مهمی که در کشورمان و همچنین در استان گلستان در بین علمای شیعه و سنی مورد نظر و دقت هست موضوع استهلال می باشد.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با بیان اینکه، احکام اسلام تابع یک سری قوانین است، گفت: اصول احکام اسلام ثابت و قطعی است و اگر در موضوعات اجتماعی بخواهیم اجتهاد یا تبیین کنیم باید به گونه‌‌ای باشد که دین مبین اسلام آن را بیان کرده باشد و با آن در تضاد نباشد.

دیلم گفت: اگر در مواقعی به‌جایی برسیم که موضوعی باعث وهن به اسلام و وهن به قرآن شود، در اینجا علمای اسلام باید راهکاری با توجه به اصول برای این موضوعات دینی و فقهی بدهند.

وی با بیان اینکه، موضوع استهلال از آن دست مباحثی است که جا برای گفت و گو دارد، تصریح کرد: در این راستا علمای اسلام باید برای یک هدف مهمتر و بزرگ‌تر و برای مصالح کلی اسلام و مسلمین به جمع بندی برسند.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه، در مبانی مسلمین بحث رویت یک موضوع قطعی است، گفت: ۳۰ روزه بودن ماه، موضوع شهادت ۲ مرد و قسم بر این شهادت مورد اشتراک و از اصول قطعی است و هیچ کسی نمی‌تواند آن را انکار کند اما موضوع استهلال یک موضوع مهم علمی می‌باشد که لازم است با رویکرد علمی و پژوهشی به آن توجه شود و باید در این زمینه نگاه علمی استهلال را در استان حاکم کنیم.

دیلم با اشاره به اینکه، امروز جوانان و روشنفکران جامعه از ما ایراد می‌گیرند و از آن طرف هم دشمن به دنبال مایوس کردن و ناکار آمد جلوه دادن حوزه‌های علمیه و روحانیت است، گفت: موضوع استهلال یکی از مصالح عالی امت اسلامی است و گفتگوهای علمی و پژوهشی استهلال برای رسیدن به عید واحد مسلمین اهمیت دارد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول