اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

توجه به آموزش مهمترین گام در تولید فیلم های کوتاه و بلند

رئیس انجمن سینمای استان قم گفت: آموزش از اصولی ترین و ضروری ترین گام های تولید فیلم کوتاه و بلند است.

توجه به آموزش مهمترین گام در تولید فیلم های کوتاه و بلند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا ابوذر در حاشیه اکران فیلم کوتاه «عروسک» با بیان اینکه عرصه فیلم کوتاه دارای استقلال خاص است، اظهار کرد: بسیاری افراد از فیلم کوتاه به عنوان پله ای برای رفتن به فیلم بلند و سینما می خواهند استفاده کنند که این کار یکی از راه های درست برای رسیدن به سطح بالاتر است.

وی با عنوان اینکه فیلم سازان فیلم کوتاه در جوامع بین المللی صاحب سخن هستند، گفت: فیستوال های بسیار بالایی در سطح ملی و بین المللی به فیلم کوتاه اختصاص دارد و فیلم های کوتاه از قم در این جشنواره ها امیتازهای خوبی را به خود اختصاص داده اند.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان قم به برگزاری جشنواره فجر اشاره و بیان کرد: بخشی از این جشنواره به فیلم کوتاه اختصاص دارد که سال ۹۸ سیمرغ این بخش از جشنواره به فیلم سعید نجاتی کارگردان قمی تعلق گرفت که این افتخاری برای فیلم سازان قمی و انجمن سینمای جوانان قم بود.

وی با تاکید براینکه ساختار فیلم کوتاه مانند تئاتر و فیلم بلند نیازمند آموزش های تخصصی است، عنوان کرد: شاید برخی گمان کنند نیازی به این امر مهم نیست در حالی که هر آموزشی که برای تولید فیلم بلند لازم است برای تولید فیلم کوتاه نیز ضروری است.

 

ابوذر با تاکید براینکه فیلم کوتاه و فیلم بلند مسیرهایشان یکی است، عنوان کرد: در فیلم کوتاه مسیرکوتاهتر است و مفهومی را که کارگردان و نویسنده در فیلم بلند به مدت زمان حدود 2 ساعت بیان می کنند در فیلم کوتاه در مدت زمان چند دقیقه مطرح می شود.

وی با بیان اینکه عنوان کردن یک مفهوم در فیلم کوتاه بسیار دشوارتر از فیلم بلند است، گفت:  کار بسیار دشواری است که بتوانیم همان اصول سینما را داشته باشیم و آن نکته مورد نظر را هم بیان کنیم که این کار به مراتب سخت تر از فیلم بلند است.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم مهمترین مسئله ای که باید در فیلم سازی به آن توجه کرد را آموزش ذکر کرد و گفت: باید اصول زیبایی شناسی را در سینما رعایت کرد و از فیلم نامه قوی برای تولید یک فیلم خوب بهره برد.

انتهای پیام/78005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول